Další záměry pedagoga
Podporovat rozvoj jemné motoriky při práci s nůžkami, lepidlem a grafickým materiálem. Vytvářet povědomí o typickém počasí v aktuálním ročním období – na jaře.
Popis aktivity
Tato aktivita byla zařazena na začátku jarního období, kdy jsme si povídali o typickém počasí pro jaro. Jeden arch balicího papíru byl zastřižen do čtverce a na něj byl nakreslen velký kruh černou lihovou fixou. Děti na něj dle vlastní fantaze dotvořily opět černou lihovou fixou kontury oblohy a detaily slunce. Následně toto kolorovaly nejdříve hoblinkami ze strouhané progresy a vodovými barvami. Společně jsme z připravených pruhů žlutého papíru vystříhali dostatek tenkých proužků a ty jsme pak použili na dolepení paprsků sluníčka.
Autor díla: Marie Čermáková |
Obrázek č. 1 – sluníčko s paprsky z nastříhaných proužků papíru
Reflexe
V rámci této aktivity se děti naučily zacházet s lepidlem, nůžkami i grafickým materiálem. Také bylo u dětí vytvořeno povědomí o tom, jaké počasí nám většinou přináší jaro. Děti se naučily pojmenovávat proměnné počasí v jednotlivých dnech a popisovaly počasí ve všech čtyřech ročních obdobích. Při práci s nůžkami, lepidlem a grafickým materiálem byla upevněna technika stříhání i posílena jemná motorika. V průběhu celé aktivity byly posilovány vzájemné vztahy a spolupráce při plnění společného úkolu. Jelikož byla hotová práce součástí výzdoby třídy, podílely se děti na zpříjemnění tohoto prostředí.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Společně to dokážeme (podpora spolupráce u předškolních dětí).
Ostatní články seriálu: