Další záměry pedagoga
Poznat a pojmenovat části těla. Posilovat jemnou motoriku při práci s malými kamínky a mušlemi. Vytváření povědomí o rozdílech mezi dvěma pohlavími.
Popis aktivity
Aktivita navazovala na týden, ve kterém jsme si povídali o lidském těle, prohlíželi jsme si encyklopedie na toto téma a skládali jsme společně puzzle s lidským tělem a popisem jeho částí. Poté, co děti poskládaly puzzle ve dvou skupinách (chlapci kluka a děvčata holčičku), položily se dvě děti na koberec (chlapec a děvče) a ostatní je obkládaly kamínky a mušlemi. Když jsem tyto děti zvedla, zůstaly po nich obrysy těl z kamínků a mušlí, následně všechny děti společně pokračovaly ve volném dokončení dle vlastní fantazie.
Autor díla: Marie Čermáková |
Obrázek č. 1 – skládání puzzlů ve dvou skupinách předcházelo obkládání těla kamínky a mušlemi
Autor díla: Marie Čermáková |
Obrázek č. 2 – obkládání těla kamínky a mušlemi
Autor díla: Marie Čermáková |
Obrázek č. 3 – dokončeno
Reflexe
V průběhu týdenního tématu si děti krom jiného osvojily základní poznatky o lidském těle. Byly dále posíleny analyticko-syntetické dovednosti při skládání puzzlů. Děti se seznámily s tím, jak se s těmito tematickými puzzly pracuje – přiřazování odpovídající části těla k jejímu pojmenování. Toto pak využívaly následně v dalších dnech ve volných aktivitách, kdy už s nimi pracovaly samy. Byla posílena paměť při hledání chybějících dílků, které učitelka odebrala. V průběhu celé aktivity byla posilována spolupráce mezi dětmi a jemná motorika při práci s jemným materiálem – puzzly a drobnými kamínky. Obě uvedené aktivity byly pro děti nové a zajímavé, což posílilo úroveň jejich plnění.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Společně to dokážeme (podpora spolupráce u předškolních dětí).
Ostatní články seriálu: