Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Fotosyntéza, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. Cílem výuky je osvojení principu fotosyntézy žáky.
Tímto experimentem navážeme na aplikaci Photosynthesis (viz článek Videa pro výuku fotosyntézy), neboť vyzkoušíme v praxi to, co umožňuje virtuálně.
Tento experiment je relativně snadný, rychlý a přesto žákům efektivně dokáže průběh fotosyntézy. Pokus můžeme doprovodit vhodnými otázkami k tématu:
1. Které látky do fotosyntézy vstupují a které látky při ní vznikají?
řešení: vstupuje oxid uhličitý a voda, vzniká cukr (nebo obecně organické látky) a kyslík
2. Která ze vznikajících látek je pro rostlinu klíčová, pro život rostliny a její růst?
řešení: cukr (nebo obecně organické látky)
3. Která ze vznikajících látek je látka odpadní?
řešení: kyslík
V rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A došlo k reflektování experimentu učiteli zapojenými do projektu. Učitelé hodnotili experiment pozitivně, zejména pro jeho obraznost, nenáročnost přípravy a poměrně rychlý výsledek.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.