Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Didaktická videa – bezobratlí
Odborný článek

Didaktická videa – bezobratlí

15. 1. 2020 Základní vzdělávání
Autor
Mgr. Lenka Benediktová
Spoluautoři
Mgr. Petra Vágnerová
prof. RNDr. Michal Mergl, CSc.

Anotace

Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Zoologie bezobratlých, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál obsahuje sadu didaktických videoklipů, které představují jednotlivé skupiny bezobratlých. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.

Cíl

Žák se orientuje v systému bezobratlých. Žák dokáže zařadit živočichy do správných kategorií (třída, řád, rod, druh). Žák dokáže charakterizovat jednotlivé skupiny bezoratlých.

 
 
 

Didaktická videa – bezobratlí

Připravili jsme pro Vás sadu didakticky zpracovaných videí k problematice bezobratlých živočichů. Stačí kliknout na název skupiny a budete přesměrování na video.

Videa můžete použít dle svého uvážení. Obsahují většinou charakteristiku skupiny a vybrané zástupce, takže je možné je použít na úvod výkladu a poté shrnout, nebo je pustit a žákům rozdat na doplnění pracovní list, který lze po zhlédnutí videa snadno vytvořit.

  1. Žahavci – základní charakteristika a zástupci
  2. Plži – základní charakteristika a zástupci
  3. Mnohoštětinatci – základní charakteristika a zástupci
  4. Opaskovci – základní charakteristika a zástupci
  5. Pavoukovci – základní charakteristika a zástupci
  6. Korýši – základní charakteristika a zástupci
  7. Stonožkovci – základní charakteristika a zástupci
  8. Hmyz – základní charakteristika a zástupci
  9. Vážky – základní charakteristika a zástupci
  10. Rovnokřídlí – základní charakteristika a zástupci
  11. Ploštice – základní charakteristika a zástupci
  12. Stejnokřídlí – základní charakteristika a zástupci
  13. Síťokřídlí – základní charakteristika a zástupci
  14. Motýli – základní charakteristika a zástupci
  15. Noční motýli – základní charakteristika a zástupci
  16. Blanokřídlí – základní charakteristika a zástupci
  17. Dvoukřídlí – základní charakteristika a zástupci
  18. Brouci – základní charakteristika a zástupci
  19. Ostnokožci – základní charakteristika a zástupci

Reflexe

V tomto metodickém listu lze nalézt odkazy na didaktická videa do výuky, pomocí kterých lze žákům a studentům pomoci s obtížnou systematikou bezobratlých.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Mgr. Lenka Benediktová

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Základní vzdělávání
  • Kompetence k učení
  • vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení, projevuje ochotu věnovat se dalšímu studiu a celoživotnímu učení