Odborné články Základní vzdělávání Didaktická videa – bezobratlí
Odborný článek

Didaktická videa – bezobratlí

15. 1. 2020
Základní vzdělávání
Autor
Mgr. Lenka Benediktová
Spoluautoři
Mgr. Petra Vágnerová
prof. RNDr. Michal Mergl, CSc.

Anotace

Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Zoologie bezobratlých, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál obsahuje sadu didaktických videoklipů, které představují jednotlivé skupiny bezobratlých. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.

Cíl

Žák se orientuje v systému bezobratlých. Žák dokáže zařadit živočichy do správných kategorií (třída, řád, rod, druh). Žák dokáže charakterizovat jednotlivé skupiny bezoratlých.

 
 
 

Didaktická videa – bezobratlí

Připravili jsme pro Vás sadu didakticky zpracovaných videí k problematice bezobratlých živočichů. Stačí kliknout na název skupiny a budete přesměrování na video.

Videa můžete použít dle svého uvážení. Obsahují většinou charakteristiku skupiny a vybrané zástupce, takže je možné je použít na úvod výkladu a poté shrnout, nebo je pustit a žákům rozdat na doplnění pracovní list, který lze po zhlédnutí videa snadno vytvořit.

  1. Žahavci – základní charakteristika a zástupci
  2. Plži – základní charakteristika a zástupci
  3. Mnohoštětinatci – základní charakteristika a zástupci
  4. Opaskovci – základní charakteristika a zástupci
  5. Pavoukovci – základní charakteristika a zástupci
  6. Korýši – základní charakteristika a zástupci
  7. Stonožkovci – základní charakteristika a zástupci
  8. Hmyz – základní charakteristika a zástupci
  9. Vážky – základní charakteristika a zástupci
  10. Rovnokřídlí – základní charakteristika a zástupci
  11. Ploštice – základní charakteristika a zástupci
  12. Stejnokřídlí – základní charakteristika a zástupci
  13. Síťokřídlí – základní charakteristika a zástupci
  14. Motýli – základní charakteristika a zástupci
  15. Noční motýli – základní charakteristika a zástupci
  16. Blanokřídlí – základní charakteristika a zástupci
  17. Dvoukřídlí – základní charakteristika a zástupci
  18. Brouci – základní charakteristika a zástupci
  19. Ostnokožci – základní charakteristika a zástupci

Reflexe

V tomto metodickém listu lze nalézt odkazy na didaktická videa do výuky, pomocí kterých lze žákům a studentům pomoci s obtížnou systematikou bezobratlých.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Mgr. Lenka Benediktová

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024

Klíčové kompetence:

  • Základní vzdělávání
  • Kompetence k učení
  • vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení, projevuje ochotu věnovat se dalšímu studiu a celoživotnímu učení