Projekt PPUČ se věnuje rozvoji čtenářské, matematické a digitální gramotnosti dětí a žáků. Moderní pojetí gramotností směřuje k praktickému využití získaných znalostí, dovedností a postojů v běžném životě. Našim cílem je pomoci učitelkám v mateřské škole, aby to, co směrem k rozvoji gramotností dětí obvykle dělají, uměly také uvidět, pojmenovat, cíleně plánovat a vyhodnocovat. Hlavním předmětem zájmu učitele by mělo být, co daná činnost konkrétně dítě naučí, kam ho posune, jak se změní jeho postoje ke světu.
V předškolním vzdělávání se v jednotlivých činnostech i tematických projektech gramotnosti prolínají stejně jako vzdělávací oblasti z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (dále RVP PV). Přestože nejsou gramotnosti v RVP PV přímo vyjádřeny, najdeme ve vzdělávací nabídce mnoho příležitostí k jejich rozvoji. V každé činnosti se obvykle skrývá potenciál k propojení několika gramotností.
V následujících příspěvcích nabízíme inspiraci pro Vaši práci v oblasti rozvoje gramotností dětí na konkrétních příkladech.
Další zajímavosti najdete v blogových příspěvcích, webinářích a dalších výstupech projektu.
Článek je publikován pod licencí Creative Commons BY-SA.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Výukové aktivity pro rozvoj čtenářské, matematické a digitální gramotnosti v předškolním vzdělávání.
Ostatní články seriálu: