V jednotlivých sekcích od předškolního vzdělávání po školy vysoké byly představeny příspěvky, které nahlížely na různé aspekty rozvíjení matematických schopností a dovedností dětí, žáků a studentů. Ačkoliv příspěvky primárně nesměřovaly k rozvíjení čtenářské, matematické a digitální gramotnosti, mnohé z nich svým obsahem k naplňování tohoto cíle směřují.
Mezi příspěvky, které cílily na 1. stupeň základní školy, patřilo např. vystoupení D. Jordánové, která představila možné využití integrované výuky a mezipředmětových vztahů mezi matematikou a informačními technologiemi v průběhu primárního vzdělávání. Ukázala návrh sady matematických úloh a jejich řešení s využitím programovacího jazyka Scratch.
Příspěvek J. Kaňkové byl zaměřen na využití metody Concept Cartoons ve výuce s důrazem na její aktivizační potenciál. Učitelům nižších ročníků základní školy by využití uváděné metody mohlo sloužit i jako diagnostická zpětná vazba o mylných představách žáků. To by jim umožnilo volit individuální efektivní podporu vedoucí k rozvoji matematických dovedností žáků.
Pro zájemce o danou problematiku doporučujeme sborník příspěvků z konference, který naleznete zde.
Tři dny byly plné zajímavých vystoupení a milých setkání s inspirativními lidmi, které spojuje společný zájem o rozvoj matematických dovedností u dětí, žáků a studentů. Pokud se zajímáte o výuku matematiky a o možnosti rozvíjení matematické gramotnosti, doporučujeme zhlédnout webový speciál pro matematickou gramotnost projektu PPUČ.
Článek je publikován pod licencí Creative Commons BY-SA.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.