Odborné články Gymnaziální vzdělávání Projekt na podporu čtenářské gramotnosti
Odborný článek

Projekt na podporu čtenářské gramotnosti

10. 9. 2018
Gymnaziální vzdělávání
Autor
Jan Pytel

Anotace

Představení mezinárodního projektu Handbook 4 RSP readers a jeho výsledků.
 

Dlouhodobě neuspokojivé výsledky (nejen českých) studentů v mezinárodních průzkumech čtenářské gramotnosti daly impuls ke vzniku projektu Handbook for reluctant, struggling and poor readers (Handbook 4 RSP readers), jehož hlavním cílem je motivovat ke čtení slabé a zdráhající se čtenáře a podpořit rozvoj jejich čtenářských schopností a dovedností. Neméně důležitým cílem je pak inspirace učitelů ke změně přístupu a nabídnutí alternativy k tradičním metodám práce s textem.

Jádrem projektu se stala příručka obsahující 40 metodických plánů ke stejnému počtu nejrůznějších textů. Ty byly společně s podpůrnými aktivitami vybírány a tvořeny s tím, že by měly mladé čtenáře zaujmout a pomoci jim vnímat a zpracovávat obsah z různých úhlů pohledu. Metodické plány jsou nyní zdarma k dispozici na webových stránkách handbook4rspreaders.org s možností seznámit se s detaily a průběhem celého projektu.

Projekt Handbook 4 RSP readers vznikal od září 2016 do srpna 2018 v rámci programu Erasmus+ KA2 podpořeného Evropskou unií a na jeho realizaci se podílely školy ze čtyř zemí EU: Chorvatska (X. Gymnazia „Ivan Supek“, Zagreb), Slovenska (Gymnázium Pavla Jozefa Šafárika, Rožňava), České republiky (Střední škola DUKE Náhorní, Praha) a Itálie (Liceo Scientifico Statale Seguenza, Messina).

 

 


 

Autor
Jan Pytel

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024