V roce 2015 vydal NÚV minimetodiky poskytující v krátkém strukturovaném textu pedagogům i rodičům prvotní informace o základních gramotnostech.
V letošním roce navazujeme podrobněji rozpracovanou metodickou příručkou pro rozvoj přírodovědné gramotnosti. Na její přípravě se podílel tým odborníků z řad akademické obce i aktivních pedagogů z mateřských škol.
Bez teoretického základu se dnes již neobejdeme v žádné oblasti předškolního vzdělávání. Pro správný rozvoj dítěte je nutné si plně uvědomovat sílu našeho vlivu na jeho osobnost, na utváření celoživotních hodnot a postojů. Je nezbytné znát zákonitosti psychického i fyzického vývoje dítěte, volit adekvátní metody a formy vzdělávání, realizované na základě nejnovějších poznatků v mnoha vědeckých oborech, zejména v pedagogice a psychologii. První část předkládaného textu proto čtenáři poskytuje teoretická východiska pro vzdělávání dětí předškolního věku v přírodovědné oblasti. Popisuje specifika psychomotorického vývoje dítěte v předškolním období. Uvádí základní principy posuzování hodnoty přírody.
Praktická část je rozdělena do několika bloků. Vede k zamyšlení nad rozmanitostí možností práce s dětmi v mateřské škole, vnímání souvislostí a vztahů. Součástí praktické části je několik příkladů konkrétních činností realizovaných a ověřených v mateřských školách.
Autoři
Bc. Irena Finková; Mgr. Jakub Holec; doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.; Bc. Magdaléna Chladilová; Mgr. Hana Splavcová; PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D.
Editor
Mgr. Hana Splavcová
Recenzenti
Mgr. Andrea Mouchová; Bc. Blanka Zelenková
Vydal: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV)
Vydání: první, 2015
URL: www.nuv.cz
ISBN: 978-80-7481-143-2
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.