Odborný článek

Jak vyzrát na pavouky

7. 4. 2016 Předškolní vzdělávání
Autor
C. Leblanc, R. Garrigue
Spoluautor
Iveta Burešová

Anotace

Kniha pro děti, ve které autoři dávají návod, jak vyzrát nad pavouky. Jsou to jen ošklivé potvory, které nahánějí strach nebo šikovní umělci a akrobaté?
Náměty na aktivity, které lze využít při prohlížení vybraných obrázků z knihy:

Rozhovory 

  • o pavoucích a jejich životě,

Vyhledávání a pojmenovávání věcí, které jsou na obrázku 

  • rozbité, 
  • poházené, 
  • do pokoje patří x nepatří,

Vytváření významových kategorií

  • nábytek, 
  • obuv, 
  • oděv, 
  • jídlo,

Určování hlásky na začátku slova

  • předměty na obrázku,
  • vymýšlení jiných slov začínajících na stejmou hlásku

Určování množství 

  • ponožek, 
  • bot, 
  • pavouků, 
  • obrazů...

Určování barev předmětů na obrázku

Vyhledávání cesty 

  • kudy běžel pavouk, 
  • vymýšlení vlastních cest na papír,

Pohybová hra "Honička za pavoukem"

  • jedno dítě představuje pavouka, běhá mezi překážkami, druhé dítě běží za ním (obměna: druhé dítě jen sleduje cestu pavouka, snaží se jí zapamatovat, po doběhnutí pavouka zkusí absolvovat stejnou trasu)

Materiál byl poskytnut zdarma nakladatelstvím Portál z publikace Jak vyzrát na pavouky.

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
pdf
4.56 MB
PDF
Jak vyzrát na pavouky 1
pdf
4.27 MB
PDF
Jak vyzrát na pavouky 2

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
C. Leblanc, R. Garrigue

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Vaše hodnocení

Ohodnoťte hvězdičkami:

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Vazby na další články:

Navazuje na téma článku:

Klíčové kompetence:

  • Předškolní vzdělávání
  • Kompetence k učení
  • soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů
  • Předškolní vzdělávání
  • Komunikativní kompetence
  • průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu a aktivně ji používá k dokonalejší komunikaci s okolím
  • Předškolní vzdělávání
  • Kompetence k řešení problémů
  • zpřesňuje si početní představy, užívá číselných a matematických pojmů, vnímá elementární matematické souvislosti

Vazby na materiály do výuky: