Příspěvek vznikl v rámci projektů pořádaných o.s. Aisis.
Musí mobilní telefon pouze odvádět pozornost žáků od výuky? Může se stát i cenným pomocníkem učitele?
Úkol:
Připravit, vymyslet a napsat metodický i časový plán celého výletu.
Vyhledat v telefonu vlaková či autobusová spojení, přesné časy odjezdů, příjezdů, nástupní i výstupní místa, a to tak, aby byl výlet realizovatelný s žáky 4. - 5. ročníku.
Vymyslet program v Praze na celý den (návštěva památek či kulturní akce), pomocí mobilního telefonu zjistit otevírací doby, případně hodinu začátku a konce vybrané kulturní akce, cenu vstupného apod.
Vyhodnocení práce:
Zveřejnění každého projektu ve třídě, případně ve veřejných prostorách školy.
Navazující činnosti:
Výtvarná práce na téma „Praha, hlavní město"
Slohová práce „Vyprávění zážitku z výletu"
Popis historické památky, výtvarného díla...
Další možnosti využití mobilního telefonu ve vyučování
Český jazyk
1. Napiš co nejrychleji slova: čtyřslabičná, tříslabičná, dvouslabičná...
2. Postav pyramidu ze slov začínajících na písmeno A, K, Z...např.:
A
A Ž
A L E
A L E Š
A L E N A
3. Napiš řetěz slov, kdy každé následující začíná písmenem, kterým předchozí slovo končí (obdoba slovní kopané).
Matematika
Psaní výsledků různých numerických příkladů, ale i slovních úloh a početních řetězů.
Prvouka
„Hádej, kdo jsem" - učitel popisuje nějaké zvíře, věc či osobu. Děti mají za úkol co nejrychleji uhodnout a napsat do mobilního telefonu správný název.
Pro všechny tyto činnosti lze mobilní telefon využít ke psaní například místo sešitů, tabulek, kartiček s čísly. Odpovědi se mohou jenom napsat a ukázat, nebo je možné vyhlásit celou činnost jako soutěž, kdy první odešle správnou odpověď na mobilní telefon vyučujícímu.
Stupeň vzdělávání a období vzdělávání | 1. stupeň |
Rozvíjené klíčové kompetence | Kompetence k učení – vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě. Kompetence komunikativní – využívá informační a komunikační prostředky a technologie pro kvalitní a účinnou komunikaci s okolním světem. |
Mezioborové přesahy a vazby | Český jazyk a literatura Výtvarná výchova |
Organizace řízení učební činnosti | skupinová |
Organizace prostorová | exkurze |
Organizace časová | blok více hodin |
Vyučovací metoda | komplexní – projekt |
Nutné pomůcky a prostředky | mobilní telefon se službou Juice, mapa hl. m. Prahy |
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Článek je zařazen v těchto kolekcích: