Aplikací pro vzdělávání je obrovské množství a pořád přibývají. Naše tablety jsou často přeplněné, musíme se rozhodovat, co se nám do něj ještě vejde a co ne. Co potřebujeme, co naopak nevyužíváme, ale "mohlo by se hodit". Často trávíme spoustu času hledáním té pravé pro náš záměr. Vývojáři mají zájem o náš názor na jejich aplikaci, také kolegové a rodiče se často ptají: Jakou aplikaci si mám vybrat? Bude lepší ta nebo jiná? Jak vůbec poznám dobrou aplikaci?
Tento článek se chce pokusit odpovědět na některé z těchto otázek.
Každý, kdo začne víc využívat tablety (jiné technologie) prochází většinou několika fázemi, které se navzájem prolínají:
příklad: přetahování i-y na správné místo, sestřelování správných matematických výsledků, připravené tematické aplikace, karty s obrázky
příklad: pracovní listy, vytvořené v Move and Match, Stick around, ozvučené karty s úkoly v Bitsboard
příklad: rychlý přístup k informacím na internetu, využití fotoaparátu a videa, interaktivní prezentace, screencasting, QR kódy, tvorba testů, správa třídy, tvorba knížek, výuková videa...
příklad: kombinace předchozích možností, cílem je samotná cesta získávání dovedností a budování kompetencí, využívání cloudových úložišť a propojování informací, spolupráce, obrácená třída, vzdělávání typu 7/24
V následující infografice jsem se pokusila vybrat to, podle mého názoru, podstatné, na co se při výběru dobré aplikace zaměřit.
Autor díla: Lenka Říhová |
Pokud jsem na něco podstatného z vašeho pohledu zapomněla, budu ráda za doplnění v komentářích. Více informací o možnostech využívání tabletů (iPadů) ve vzdělávání najdete na webových stránkách www.i-sen.cz
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.