Prevence klimatických změn je důležitá součást Desetiletí vzdělávání pro trvale udržitelný rozvoj, iniciované organizací UNESCO. Vzdělávací metodologie ekovýchovného projektu Kyoto in the Home (KITH) je jedním z prostředků rozšíření osvěty v oblasti obnovitelných zdrojů energie a zvyšuje jejich popularizaci nejen u žáků, ale následně také v jejich rodinách, které se tak mohou aktivně podílet na boji proti klimatickým změnám. Projekt, který vznikl s podporou Evropské komise v rámci programu Intelligent Energy Europe, je určen pro základní školy, víceletá gymnázia a zájmové organizace.
Česká republika je jednou z osmi evropských zemí, které usilují o aktivní účast i těch nejmladších obyvatel na udržitelném způsobu života v rámci vzdělávacího projektu KITH. Dne 3. října 2007 se v Praze uskutečnil seminář, na kterém bylo vyškoleno 40 učitelů našich základních škol ve speciálním kurzu zaměřeném na vedení a metodiku výukového systému pro obnovitelné zdroje energie. Důležitou náplní semináře byl postup práce se sadou odborně sestavených pracovních listů (modulů) projektu KITH, které jsou doprovázeny informačním podkladem k jednotlivým obnovitelným zdrojům. Toto vstupní setkání učitelů se zájmem o projekt bude rozšířeno o další dva semináře v roce 2008.
Nejaktivnější účastníci KITH budou obdarováni světelnými zdroji pro celou školu, mp3 přehrávači a všechny zúčastněné školy i učitelé současně obdrží projektové certifikáty.
Koordinátoři projektu v České republice: SEVEn a REC ČR
Projektový web: www.kyotoinhome.info
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.