Přivítání se s dětmi v kruhu a seznámení s náplní hodiny.
Děti sedí na zemi se zavřenýma očima a poslouchají nahrávku se zvuky přírody. Učitelka říká nahlas, to co slyší:
Podle sluchových indicií by děti měly poznat, že se nacházíme v lese.
Učitelka klade otázky, děti odpovídají.
Děti stojí v řadě, učitelka stojí naproti a říká: „Všechno lítá, co peří má – vrána letí...“ Jestliže děti vyhodnotí výrok jako pravdivý, postaví se a pohybem paží naznačují mávání křídly. Učitelka pochválí děti za správnou odpověď a shrne znaky, podle kterých je jasné, že vrána skutečně patří mezi ptáky (má peří, křídla, zobák).
Děti se posadí a učitelka pokračuje: „Všechno lítá, co peří má – vlk letí.“ Protože vlk není pták, nelítá. V tom případě se děti posadí na zem.
Učitelka jako posledního zmíní datla. Děti vyhodnotí, že datel létá a učitelka je vyzve, aby se s datlem naučily taneček.
Vyzkoušíme si a naučíme děti kroky, které budou v tanečku užívat: krok poskočný.
Datel (Uhlíř, Svěrák)
Když datel, doktor stromů, dvojice se do sebe zaklesnou ohnutými pažemi
se vracel z práce domů, točí se na jednu stranu – vymění ruce
tu smrk mu hlásil naštvaně, točí se na druhou stranu
že prej ho píchá na straně. otočka – děti si dají ruce v bok a otočí se na místě
Ty, poslyš, milý smrku, dvojice se do sebe zaklesnou ohnutými pažemi
tebe buď bolí v krku, točí se na jednu stranu – vymění ruce
a nebo píchá v podkoří, točí se na druhou stranu
jsme chudáci my doktoři. děti si připraví ruce na tleskání
Datel, datel, datel, 3x tleskneme, vždy na první slabiku slova (ruce natažené před tělem jako zobák datla)
datel, datel, datel, 3x tleskneme, opět na první slabiku slova (ruce tleskají pokrčené nad hlavou, jako chocholka)
léčí za pakatel, 3x tleskneme, ruce natažené před tělem
léčí za pakatel. 3x tleskneme, ruce tleskají pokrčené nad hlavou
Je to doktor lesní, 3x tleskneme do stehen
je to doktor lesní, 3x tleskneme do stehen
všechny nemoce sní, ruce v bok, podřepnout
všechny nemoce sní, ruce v bok, podřepnout
choroby veškeré okamžitě sežere, ruce v bok, ukloníme se napravo a nalevo, zadupeme.
UHLÍŘ, Jaroslav. Zpěvník: [největší hity]. 1. vyd. Praha: Fragment, 2008, s. 4. Zpěvníky. ISBN 9788025306666. Záznam např. zde.
Na závěr uvolnění, zhodnocení hodiny na zvuky lesa.
Datel během dne oblétá a uzdraví spoustu stromů, proto, když se večer vrátí domů, musí relaxovat.
Při relaxaci dětí zhodnotím hodinu; vztyk, pozdrav!
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.