Příspěvek vznikl v rámci projektů pořádaných o.s. Aisis.
Náměty pro výuku, které vznikly ve třídě Montessori v Kladně vycházejí ze zájmu dětí všechno si vyzkoušet, osahat, zažít. V popisovaných aktivitách se mohou stát třeba paprskem slunce nebo vteřinovou ručičkou na ciferníku. Inspiraci najdete v následujících metodikách:
|
Předmět PRVOUKA |
Téma: HODINY |
|
Pojmy, znalosti
|
Dovednosti
|
|
Forma práce
|
Pomůcky dětí |
|
Předem připravit
|
|
|
Průběh činnosti Příprava:
Vlastní činnost:
|
|
|
Doporučení
|
|
|
Předmět PRVOUKA |
Téma: ROČNÍ OBDOBÍ |
|
Pojmy, znalosti
|
Dovednosti
|
|
Forma práce
|
Pomůcky dětí
|
|
Předem připravit
|
|
|
Průběh činnosti Příprava:
Vlastní činnost:
|
|
|
Doporučení
|
|
PředmětPRVOUKA |
Téma: KALENDÁŘ |
|
Pojmy, znalosti
|
Dovednosti
|
|
Forma práce
|
Pomůcky dětí
|
|
Předem připravit
|
|
|
Průběh činnosti Společná práce:
Samostatná práce:
|
|
|
Doporučení
|
|
|
Předmět PRVOUKA A DALŠÍ PŘEDMĚTY |
Téma: OPAKOVÁNÍ UČIVA |
|
Pojmy, znalosti
|
Dovednosti
|
|
Forma práce
|
Pomůcky dětí
|
|
Předem připravit (stejné pro každou skupinu)
|
|
|
Průběh činnosti
|
|
|
Doporučení
|
|
| Stupeň vzdělávání a období vzdělávání | 1. stupeň, 1. období |
| Rozvíjené klíčové kompetence |
Kompetence sociální a personální:
|
| Mezioborové přesahy a vazby | Výtvarná výchova Tělesná výchova |
| Organizace řízení učební činnosti | Skupinová, individuální |
| Organizace prostorová | Školní třída |
| Organizace časová | Do 45 minut, blok více hodin |
| Vyučovací metoda | Komplexní – otevřené učení |
| Nutné pomůcky a prostředky | Kostky (kamínky) na označení minut mezi čísly ciferníku, psací potřeby, výtvarné potřeby, barevné stužky, papíry, velké papíry, věci symbolizující roční období, tácy, kobereček nebo jiná podložka, kružítko |
Článek je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR .
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Článek je zařazen v těchto kolekcích:

Národní pedagogický institut České republiky © 2025