Příspěvek vznikl v rámci projektů pořádaných o.s. Aisis.
Pro předávání informací v rámci vyučovacího předmětu Kosmická výchova (zahrnuje a propojuje přírodovědné, společenskovědní předměty a výchovy) připravujeme ve třídě Montessori v 8. ZŠ v Kladně tematické projekty. Nechybí vedení žáků ke spolupráci a vzájemné pomoci, kooperace ve skupinách, práce pro společný cíl a na společném řešení problému. Při práci na projektech získávají žáci propojené informace, které umožňují globální pohled na svět. Při plnění úkolů jednotlivých oblastí projektu žáci trénují čtení, psaní, gramatiku, počítají slovní úlohy, sestavují příběhy, dopisy a básničky, pracují na pokusech a zkoumají skutečné věci. K tématu jsou připraveny encyklopedie a knihy, písničky, výtvarné náměty a také se jde vždy do skutečného světa - na exkurzi, výstavu, výlet apod.
Obsah projektů je volen tak, aby zahrnoval také povinný obsah učiva odpovídající cílům vzdělávání v určitém ročníku. Ve školním roce, ve kterém projekt vznikl, vycházely projekty z ekologicky zaměřeného tématu Podmínky života na naší planetě (v předcházejícím roce se žáci seznamovali se vznikem vesmíru a Sluneční soustavou, následovalo přiblížení ke kontinentu Evropa a k našemu regionu).
Téma na celý školní rok Podmínky života na naší planetě obsahuje dvouměsíční projekty:
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Článek je zařazen v těchto kolekcích: