Odborné články Základní vzdělávání Ředitel a střední management školy: Popis pracovního místa středního managementu školy
Odborný článek

Ředitel a střední management školy: Popis pracovního místa středního managementu školy

20. 11. 2014
Základní vzdělávání
Autor
Irena Trojanová

Anotace

Ukázka z knihy nakladatelství Portál poskytuje informace o pracovním místě středního managementu školy. Pro ředitele základních i středních škol může ukazovat cestu k využití potenciálu pedagogických pracovníků, kteří do této kategorie spadají.

Následující ukázka popisu pracovního místa je pouze inspirativní a je nutné ji upravit pro potřeby konkrétni školy.

Střední management školy řídí a vede členy svého vzdělávacího týmu (popř. jiného týmu) a je zároveň členem širšího vedení školy. Za svou činnost odpovídá zástupci ředitele (ZŘ) a následně řediteli školy (ŘŠ).

Pravomoci:

  • účast na schůzkách širšího vedeni a předání informací z těchto schůzek členům týmu;
  • svoláni schůzek vzdělávacích týmů (minimálně třikrát za rok);
  • po dohodě s ostatními vyučujícími určení vedoucího akce v rámci vzdělavacího týmu (projektu, soutěže, výjezdu), který nese odpovědnost za celou akci (naplánovani, realizaci, vyhodnocení);
  • řešení problémů vzniklých v rámci týmu;
  • návrh a vedení projektů v rámci týmu;
  • uvádění začínajících nebo nových učitelů – členů týmu – do praxe;
  • spolupráce s vedením školy na hodnocení a následnem odměňování členů týmu;
  • podílení se na výběru vzdělávacích akcí pro členy týmu.

Oblasti činnosti:

  • plánování:
    • plán akcí na daný školní rok;
  • plán kontrolní činnosti:
    • kontrola hodnocení žáků členy týmu – ŽK, písemné práce, sešity;
    • hodnocení členů týmu – hospitace vedoucího týmu, kontrola písemností;
    • vzajemné hospitace členů týmu;
  • plán schůzek vzdělávacího týmu;
  • organizování:
    • organizování nebo předání odpovědnosti a pravomoci za akce (projekty,
  • soutěže, výjezdy);
    • využití intranetu pro řízení činnosti svého týmu;
  • vedení porad;
  • účast na přijímacích pohovorech nových zaměstnanců;
  • kontrola:
    • uskutečňování a vedení záznamů podle plánu kontrolní činnosti;
    • vedení pohospitačních pohovorů (vlastní i vzájemná kontrolni činnost);
    • na základě kontrolní činnosti vytváření podkladů pro hodnocení pracovníků;
  • řízení úprav školního vzdělávacího programu podle aktuální potřeby.

Povinnosti:

  • přeposlání zápisu ze schůzky vzdělávacího týmu v elektronické podobě ŘŠ (průběžně);
  • předložení podkladů pro výroční zprávu ŘŠ (do 30. 6.);
  • upravení oblasti ŠVP nebo upravení tématických plánů ZŘ (do 30. 6.);
  • plán kontrolní činnosti na daný školní rok ŘŠ (do 10. 9.);
  • vyhodnocení plánu kontrolní činnosti ŘŠ (do 31. 1. – 1. pololeti, a do 30. 6. – 2. pololeti);
  • plán akcí na školní rok ZŘ a ŘŠ (do 10. 9.).

Materiál byl poskytnut zdarma nakladatelstvím Portál z publikace Ředitel a střední management školy.

 

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Irena Trojanová

Hodnocení uživatelů

Jaroslav Matějka
22. 11. 2014, 13:36
Můj kolega kdysi začínal na vojenské škole a podobné věci se tam neděly, ani jsem o podobné praxi neslyšel na jiných školách.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Kolekce

Článek je zařazen v těchto kolekcích:

RVP do 2024

Téma článku:

Management