Příspěvek vzniknul v rámci projektů pořádaných o.s. Aisis.
Na začátku hodiny je nutno se žáky zopakovat princip tvorby podmiňovacího způsobu a budoucího času. Poté se skupina rozdělí do dvojic tak, aby v každé byl alespoň jeden mobilní telefon. Jestliže tedy máme např. skupinu se 16 žáky (výuka jazyků je zpravidla dělená), vytvoříme 8 dvojic. Jeden z dvojice pak diktuje německy učiteli číslo mobilu této dvojice, učitel ho zapíše na tabuli. Druhý z dvojice ho opět německy nahlas zopakuje. Tím máme na tabuli zapsána čísla všech dvojic. Poté si začnou žáci německy psát zprávy, a to způsobem každý každému. V našem případě napíše tedy každá dvojice 7 zpráv s návrhem, jak strávit páteční večer. Stejným způsobem pak dvojice musí na všechny návrhy odpovědět. Po uplynutí určené doby žáci nahlas čtou jednotlivé zprávy, které dostali, a učitel kontroluje, zda jsou v pořádku a poradí, jak by se toto dalo sdělit i jinak.
Zpráva: Hallo Ivana, wuerdest du mit mir am Freitag um acht ins Kino gehen? Man spielt einen neuen Film mit Bruce Willis. Petr
(Ahoj Ivano, šla bys se mnou v pátek v osm do kina? Hrají nový film s Brucem Willisem. Petr)
Odpověď: Hallo Petr. Leider bin ich schon mit Eliska verabredet. Wir fahren nach Sobinov in die Disco. Schreib mir nächste Woche noch einmal. I.
(Ahoj Petře. Bohužel jsem již domluvena s Eliškou. Jedeme do Sobiňova na diskotéku. Napiš mi příští týden ještě jednou. I.)
Tato aktivita legálního použití mobilního telefonu ve vyučovací hodině německého jazyka je pro žáky jistě zpestřením výuky. Tématem nemusí být jen strávení pátečního večera, ale třeba návrh, kam se třídou na školní výlet, co dát spolužákovi k narozeninám atd. Další aplikace je samozřejmě možná ve výuce jakéhokoli cizího jazyka.
Stupeň vzdělávání a období vzdělávání | 2. stupeň 2. stupeň |
Rozvíjené klíčové kompetence | KK komunikativní – rozumí různým typům textů a záznamů, obrazových materiálů, běžně užívaných gest, zvuků a jiných informačních a komunikačních prostředků, přemýšlí o nich, reaguje na ně a tvořivě je využívá ke svému rozvoji a k aktivnímu zapojení do společenského dění. KK sociální a personální – účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu, na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce. |
Organizace řízení učební činnosti | skupinová |
Organizace prostorová | školní třída |
Organizace časová | do 45 minut |
Vyučovací metoda | komplexní – kooperativní učení |
Nutné pomůcky a prostředky | mobilní telefon |
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.