O knize:
Malí čtenáři často neposlouchají, co čtou. Pracovní sešit by jim měl pomoci tento problém odstranit. K pozornému poslouchání čteného textu děti motivuje možnost vyluštit tajenku a správně dokreslit nebo vybarvit obrázky.
Pracovní sešit je rozdělen do dvou částí:
První část obsahuje čtrnáct krátkých pohádek a na ně obsahově navazujících luštěnek a dokreslovaček. Podrobný návod je vysvětlen v úvodu.
Druhá část je složena z nejrůznějších na sobě nezávislých úkolů. Děti čtou jednotlivé věty a podle nich luští tajenky nebo dokreslují obrázky. Návok k řešení je u každého úkolu zvlášť.
Každý žák sám napíše deset slov, které ho napadnou, když se řekne slovo čarodějnice. Ve dvojicích pak sdílejí, co zapsali a vyberou si jedno slovo, které považují za nejzajímavější. Toto slovo potom sdělí ostatním dvojicím.
Autor díla: Jitka Zukalová |
Ve skupinkách, složených z dvojic, žáci vymyslí a zapiší:
Autor díla: Jitka Zukalová |
Žáci samostatně vypracují list podle instrukcí v úvodu textu. Kdo má práci hotovou, vybarvuje si čarodějnici.
Pozn.: Na tento styl práce jsou zvyklí z předešlé publikace této autorky, proto s tím neměli problém.
Autor díla: Jitka Zukalová |
Konec hodiny byl zakončen písní P. Skoumala Pět ježibab, kterou žáci znají z hudební výchovy.
Kniha Čtu a vím o čem je plná krátkých a zábavných povídek doprovázených úkoly a otázkami, které pomáhají rozvíjet čtení s porozuměním.
Pro začínající čtenáře je v publikaci zařazena část s různými na sobě nezávislými úkoly, ze které je i ukázka z knihy. Texty jsou nápadité a vtipné; kromě čtení si žáci procvičí i logické myšlení, soustředění, paměť a grafomotorické dovednosti.
Materiál byl poskytnut zdarma nakladatelstvím Portál z publikace Čtu a vím o čem. |
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.