Děti leží a poslouchají cukrářskou pohádku z přehrávače. Poté si sedneme do kruhu a pohádku si společně převyprávíme tak, že každý řekne jednu jednoduchou větu.
Jedno dítě honí ostatní děti, jeho dotykem se ostatní mění v cukrové panenky (stoj rozkročný, ostatní je mohou zachránit tak, že je podlezou). Po třech vteřinách, pokud je nikdo nepodleze, se začínají roztékat (pomalu znázorňují roztékání se). Když jsou úplně rozteklí, není cesty zpět a stávají se také honícími. "Rozteklé děti" rozpoznáme od ostatních tak, že se mohou pohybovat jen velmi pomalu a jsou celé jakoby z gumy.
Učitelka v roli přijde coby „sklínkař“ a prosí děti o něco k snědku. Děti jsou v roli babičky a každé dítě v kruhu sklínkaři něco nabídne (polévka, rohlík, chléb se salámem, vdolek apod.). Sklínkař si vybere, na co má největší chuť (samozřejmě ji bude mít na vdolek, a pokud mu nebude nabídnut, zeptá se, zda by jej nemohl dostat). Děti vdolek společně připraví.
Následně si děti sednou bokem do kruhu blízko sebe do tureckého sedu tak, aby dosáhly kamarádovi před sebou na záda. Masírují si vzájemně záda, jako by hnětly těsto. Paní učitelka např. říká:
Sklínkař dětem vdolky pochválí a vytáhne kornout s řepným semínkem, které dětem věnuje, aby si vypěstovaly řepu a mohly tak dělat ještě lepší vdolky.
Děti se rozdělí do dvojic, jeden je řepné semínko a druhý babička. Babička má za úkol se o semínko starat, aby vyrostlo v cukrovou řepu.
Tato aktivita probíhá beze slov za zvuku relaxační hudby. Babička může semínku s růstem pomáhat tak, že jej bude tvarovat (manipulace s horní polovinou těla), ale nesmí jej popohánět v růstu.
Děti stojí ve dvou řadách naproti sobě a jsou řepné tetky, které pláčou nad svou ošklivostí - děti znázorňují své slzy i jejich cestu k zemi za pomocí prstů. Jedno dítě prochází mezi řadami a snaží se pochytat co nejvíce slz do dlaní. Děti se střídají.
Sklínkař se přišel podívat, jak se babičce daří a uviděl cukrové vajíčko. Poradí dětem, aby je ozdobily a poté je šly prodat na trh.
Každé z dětí dostane perník ve tvaru vejce a zdobící tubičku a nazdobí si své vajíčko dle libosti.
Poté děti rozdělíme na čtveřice, podle toho jak sedí u stolečků. Tyto čtveřice mají za úkol vymyslet, jakým proslovem by na jarmarku zaujaly zákazníka natolik, aby si jejich sladkost koupil. Poté to předvedou ostatním.
Nakonec si zkusíme zahrát na jarmark, a tak všechny skupiny začnou prosazovat své zboží najednou. Děti nakonec samy zhodnotí, kdo by na jarmarku opravdu svá vajíčka prodal.
V kruhu si s dětmi shrneme, co je náplní cukrářovy práce (pečení, zdobení, prodej…)
Děti sedí v kruhu a každý řekne jedno slovo. Slova na sebe musí navazovat a měla by vyjadřovat, jak pohádka mohla skončit.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.