Hlavní: Osvojí si názvy základních geometrických tvarů, řadí je do různých logických řad. Rozpozná a pojmenuje znaky podzimu. Tyto své poznatky zpracuje a dále využije při hraní skupinových her. Nahlédne na hry s tvary z několika úhlů pohledu.
Dílčí: Přijme svou roli ve skupině a splní úkoly. Píše přehledně a úhledně. Tvoří krátký mluvený projev na základě vlastních zážitků. Označí počet prvků množiny v oboru do 10. Identifikuje základní tvary v rovině, nachází v realitě jejich reprezentaci. Uspořádá si pracovní plochu, udrží ji v čistotě a pořádku. Použije správně pracovní nástroj. Vybaví si zásady hygieny a bezpečnosti práce. Usiluje o dobré vztahy ve třídě. Využívá svoji originalitu a svobodně volí prostředky k výtvarnému vyjádření. Popíše roční období. Výtvarně popíše změny v přírodě. Účinně spolupracuje se svými spolužáky, obhájí svůj názor a prezentuje své výtvarné dílo. V hodnotícím kruhu zvládne vystoupit před třídou a svou práci prezentovat. Slovně ocení práci svých vrstevníků.
Žáci si připraví učebnice a pracovní sešity. Učitel připraví zadání do center aktivit[1], výtvarné pomůcky a potřeby, geometrické tvary a hru POLYFORM[2] dle zadání do center.
Den před realizací rozdělí žáky do pěti skupin (možnost rozdělit losem, cíleně nebo nechat děti si vybrat). V těchto skupinách děti pracují po celou dobu projektu, přičemž vždy jeden den pracují v jednom centru a postupně se střídají v jednotlivých centrech. Při prezentaci si své práce představí a ohodnotí.
Děti se ve svém centru seznámí se zadanými úkoly. Vyučující či asistentka jim vysvětlí zadanou práci. Připravují si potřebné pomůcky (pracovní sešit, učebnici, psací příp. výtvarné potřeby).
Práce v centrech, skupinová či samostatná. Vyučující dohlíží na práci dětí, pomáhá.
Hodnotící kruh řízený vyučujícím. Postupně po centrech má každý slovo, aby prezentoval svou práci a řekl, jak se mu pracovalo. Je zde prostor pro ocenění, případné další připomínky a poděkování. Vyučující každé centrum zvlášť ohodnotí.
[1] Všechny pracovní listy naleznete ke stažení na stránkách projektu.
Tyto projektové dny byly realizovány v měsíci říjnu v první třídě.
WILDOVÁ, R., STAUDKOVÁ, H.: Pracovní sešit k Živé abecedě. Všeň, ALTER s. r. o., 2000.
TARÁBEK, P., KOPEČKOVÁ, S.: Matematika 1 pro 1. ročník základní školy. Brno, DIDAKTIS spol. s r. o 2005.
PENC, V., KŘIVÁNEK, Z., PÍSANKA 1 – Uvolňovací cviky pro 1. ročník. Všeň, ALTER s. r. o. 2000.
JOHNOVÁ, J., KUCHTOVÁ, V., VÁGOVÁ, M.: Můj svět a pohádka – pracovní listy. Liberec, Dialog 2007.
NEUBACHEROVÁ-FESSROVÁ, M.: 100 nápadů z papíru. Praha, Euromedia Group k. s. – Knižní klub 2003.
Ukázka pochází ze sborníku metodických námětů Realizace průřezových témat RVP ZV formou projektových dnů a center aktivit, který vznikl jako výstup z projektu Realizace průřezových témat RVP ZV formou projektových dnů. |
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Centra aktivit.
Ostatní články seriálu: