Jedna herní sada plné verze Tantrixu obsahuje 56 šestihranných žetonů z umělé pryskyřice. Každý žeton je na rubu označen číslem od 1 do 56.
Žák doplňuje číselnou řadu, kterou na pracovní desku připravíme. Nemusí začít u nejmenšího čísla, řadu může doplňovat postupně! Na konec si celou číselnou řadu zkontroluje.
Sada kartiček, na nichž jsou zachyceny jednotlivé fáze při kreslení – tzv. „jednotažky“ (kresby jedním tahem).
Žák skládá postup kresby. Animace postupuje po malých změnách, vždy přibude jen jedna čára. Žák může čáry počítat, musí však kartičku správně natočit.
Zpětně kontroluje, zda je jeho „plánek“ postupu kresby správný. Zakreslí žák jednotažku zpaměti? Zkouška zrakové (vizuální) paměti.
Poznámka: Zkušenost ukazuje, že žák nepovažuje za podstatné natočení první kartičky. Je pro něj podstatné, že je na kartičce zakreslena jedna čára (není pro něj důležité, na kterém je to okraji kartičky).
Deskovou hru Cestou necestou můžete zakoupit. Herní plán a volné kartičky s vyznačenými cestami (pozor: na jedné křižovatce sedí zlý drak). Pomůcku lze vyrobit i svépomocí.
Žák manipuluje s volnými dílky podle zadání. Např. hledá cestu, po které princ dojde ke svému koni. Cesty musí navazovat, nesmí „vést“ mimo herní plán a na cestě nesmí překážet zlý drak. Žák se sám kontroluje, opravuje chyby, učí se kriticky myslet. Existuje více řešení, hra je variabilní.
Projekt byl financován MŠMT v rámci Programu na podporu činnosti nestátních neziskových organizací působících v oblasti předškolního, základního a středního vzdělávání v roce 2013.
Webové stránky s podrobnějšími informacemi o projektu: http://www.vospspgs.cz/?sekce=125/
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Manipulativní činnosti v matematice.
Ostatní články seriálu:
Článek je zařazen v těchto kolekcích: