Projekt využívá působivosti textů klasika dětské literatury J. Čapka "Vyprávění o pejskovi a kočičce". Projekt byl vytvořen i jako určitá reakce na současný trend v některých rodinách pouštět dětem zejména videonahrávky s módními příběhy (Harry Poter, Pán prstenů), které nahrazují čtení či vyprávění. Příběh má děti motivovat k zájmu o školní práci (zejména potřebu naučit se číst a psát) i k posílení některých dovedností budoucího školáka (grafomotorická cvičení, znalost adresy atd.). Učí děti najít v literatuře příklady prosociálního jednání a dokázat je aplikovat v některých situacích jejich života. Postupné seznamování s dalšími příběhy pejska a kočičky má vést děti k tomu, aby jednotlivé příběhy nejen poznaly a zamilovaly si je, ale jejich rozvíjením a dotvářením hledaly různorodé možnosti, vybíraly z možných řešení. Zároveň jim projekt umožňuje i prohloubení některých poznatků o přírodě i aktivitách lidí v zimním období.
Spolupráce s partnery: rodiče, základní škola, pošta.
Projekt předpokládá průběžnou práci s knihou (několikeré přečtení příběhu, návrat k jeho některým pasážím, možnost prohlížení knihy ve "čtenářském koutku" atd.), popř. poslech reprodukované pohádky z CD.
Navazující náměty, hry a činnosti umožní, aby si děti přirozenou a zábavnou formou vytvářely tyto poznatky a postoje.
Návrhy některých her a činností (myšlenková mapa)
Pejsek s kočičkou dostávají dopis
Pejsek s kočičkou jdou na poštu
Jak všechno zapadlo
Jak hledali a našli domeček
Jak je doma u kamen
Povídáme si na téma "Proč to vše dobře dopadlo?"
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.