Pocházíme z různých zemí a hovoříme různými jazyky, ale evropský kontinent je náš společný domov. Pojďme Evropu poznávat společně! Bude to dobrodružná cesta časem a prostorem a objevíte spoustu zajímavých věcí. Průběžně si můžete vyzkoušet, kolik jste si toho zapamatovali.
Autor díla: Evropská komise, generální ředitelství pro komunikaci |
Samostatné přílohy obsahují: Čtyřicet známých tváří; Evropská unie a její sousedé – mapa; Poznejte Evropu! Kvíz; a Užitečné odkazy pro vás a vaše učitele (viz níže).
Zeměpis: typy krajiny; vliv klimatu; vyvození závěrů z dostupných důkazů; používání map; poloha a místní podmínky, přírodní a člověkem vytvořené prvky životního prostředí; dopad činností člověka na životní prostředí; udržitelný rozvoj.
Dějepis: zařazení osob, událostí a změn do správného časového období; používání dat a slovní zásoby odpovídající dané době; povědomí o smýšlení, postojích a zkušenostech lidí v minulosti; prozkoumání příčin a následků změn; změny a kontinuita; pojetí minulosti.
Moderní cizí jazyky: schopnost čtení, mluvení a poslechu; smysluplná komunikace; uvědomění si rozdílů a podobností; poznávání jiných zemí a kultur.
Sociální a občanské dovednosti: odpovědnost v osobní a veřejné sféře; demokracie; práva a povinnosti; výchova k aktivnímu občanství; etnická identita; individuální a kolektivní rozhodování a využívání zdrojů.
Matematika: údaje o obyvatelstvu, délka/rozloha.
Přírodní vědy: geologie, astronomie, vývoj.
Technika a design: používání nástrojů, vynálezy, větrná energie.
Prozkoumejte pevnost a propustnost hornin. Jaký druh kamene byl použit ke zhotovení některé ze známých soch ve vašem městě a proč? (s. 24)
Použijte různé materiály a výrobky k navržení předmětu, který symbolizuje vaše město nebo zemi, nebo vyrobte model známé pamětihodnosti.
Typy krajiny (s. 13, 15); vliv klimatu (s. 10, 11); vyvození závěrů z dostupných důkazů (s. 12); používání map (s. 4, Evropská unie a její sousedé); poloha a místní podmínky (s. 13, 14); přírodní a člověkem vytvořené prvky (s. 5, 6, 32); dopad činností člověka na životní prostředí (s. 16,18); udržitelný rozvoj (s. 17, 18, 34).
Zařazení osob, událostí a změn do správného časového období (s. 19–29); používání dat a slovní zásoby odpovídající dané době (s. 19–29); povědomí o smýšlení, postojích a zkušenostech lidí v minulosti (s. 19–29); prozkoumání příčin a následků změny (s. 23–27, 33); změna a kontinuita (s. 24); pojetí minulosti (s. 28).
Schopnost čtení, mluvení a poslechu (s. 8, 9); smysluplná komunikace (s. 30); uvědomění si rozdílů a podobností (s. 20, 24, 26, 27); poznávání jiných zemí a kultur (s. 29).
Odpovědnost v osobní a veřejné sféře (s. 18, 30, 31, 34, 35); demokracie (s. 20, 33); práva a povinnosti (s. 27, 29); výchova k aktivnímu občanství (s. 42, 43); etnická identita (s. 20–23, 26); individuální a kolektivní rozhodování a využívání zdrojů (s. 17, 35, 36).
Údaje o obyvatelstvu (s. 38); délka/rozloha (s. 3, 5).
Geologie (s. 15, 27); astronomie (s. 7, 24); vývoj (s. 27).
Používání nástrojů (s. 19); vynálezy (s. 27); větrná energie (s. 32).
Evropská komise. Europa.eu: Učitelům. Europa.eu [online]. 2011 [cit. 2013-06-20]. Dostupné z: http://europa.eu/teachers-corner/9_12/index_cs.htm
Vzdělávací stránky EU HROU - http://euhrou.cz/ - nabízí mimo jiné přímo sekci pro učitele, kde jsou uloženy materiály vhodné do výuky, informace o vzdělávacích kurzech, výukové akce pro žáky/studenty v Evropském domě apod. Zde je umístěno rovněž diskuzní fórum pro učitele, které může sloužit jako platforma pro výměnu zkušeností s výukou o EU.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.