Odborný článek

Školní strašidlo

19. 6. 2013
Předškolní vzdělávání
Autor
Zuzana Pospíšilová

Anotace

V knize Školní strašidlo jde o příběh holčičky Anky, který mísí realitu se světem fantazie. Odehrává se v 1.třídě základní školy, popisuje počáteční potíže s psaním, které způsobuje škodolibé strašidlo. Článek obsahuje ukázku z knihy a náměty, které lze k tomuto tématu uskutečnit.

 

 
 
 

 

Náměty pro práci s textem:

  • rozhovory o nástupu do školy, co nás asi čeká; 
  • návštěva ZŠ;
  • báseň Jiřího Žáčka "Školáci";
  • píseň "Adámku náš";
  • grafomotorika - uvolňování zápěstí;
  • výroba obrázkové abecedy;
  • opisování některých písmen;
  • vymýšlení slov na danou hlásku /popř. kreslení/;
  • kresba /malba/ "Moje aktovka";
  • dokončování příběhu dle fantazie dětí "Jak to mohlo být dál?";
  • kresba vlastního portrétu /popř. nalepování fotografií/, vytvoření tabla "Kdo se mnou půjde do školy";
  • rozhovory "Viděl jsem někdy strašidlo?" "Stalo se mi někdy něco podivného?";
  • kresba /malba/ "Jak si představuji strašidlo";
  • vymýšlení příběhů "Co umí moje strašidlo".

Materiál byl poskytnut zdarma nakladatelstvím Portál z publikace Školní strašidlo.

Autor
Zuzana Pospíšilová

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024

Klíčové kompetence:

  • Předškolní vzdělávání
  • Kompetence k učení
  • učí se nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům
  • Předškolní vzdělávání
  • Komunikativní kompetence
  • ovládá dovednosti předcházející čtení a psaní

Organizace řízení učební činnosti:

Skupinová

Organizace prostorová:

Školní třída

Vazby na materiály do výuky: