Třída: 1., většina žáků jsou nečtenáři
Časová dotace: 60 minut
Motivace: Žákům jsem nesdělila téma hodiny, hádali ho z mého postupného kreslení na tabuli (hůlka, klobouk). Když uhodli kouzelníka, zamýšleli jsme se společně nad tím, jaké kouzelníky známe z filmů a pohádek. Děti hned jmenovaly Gargamela, Pokustóna a Dobroděje.
Skupinová práce: Žáci se rozdělili do dvou až tříčlenných skupin a povídali si o tom, co dělají kouzelníci a kdo má jaké zkušenosti z návštěvy kouzelnického představení. Na tabuli jsem zapsala, na čem se skupiny dohodly (trik s kartami, holubicemi a šátky; tahání králíků z klobouku; mají hůlku, klobouk a plášť; nechávají mizet lidi).
Čtení 1. kapitoly: V průběhu čtení jsem se zastavila na dvou místech a ptala se dětí na jejich zkušenost či názor, porozumění slovům. První přerušení bylo v místě, kde se Myška rozhoduje, jaké šaty si má vzít na sebe („Které si mám vzít?“). Někteří chlapci se rozhovořili o tom, že podobnou situaci znají z domova od maminky. Nejen co si mají vzít na sebe, ale i to, že příprava na odchod z domova jim dlouho trvá. Všichni myšce vybrali stejné šaty s hvězdami a měsícem. Význam věty „To se jen tak říká v šoubyznysu.“ jsem žákům vysvětlila, protože nikdo nevěděl, co to znamená.
Čtení 2. kapitoly: Kapitola je věnována kouzelnickému představení a různým trikům.
Po přečtení 2. kapitoly jsme se vrátili k zápisu na tabuli, kde jsme si odškrtali vše, co se nám o kouzlení potvrdilo v textu a připsali nové informace z přečteného textu.
Samostatná práce: Žáci si do sešitů opsali či překreslili zápis z tabule.
Na úplný závěr jsme si pustili krátké video věnované kouzlení s holubicemi. Žáci hodinu hodnotili kladně, bavila je.
Materiál byl poskytnut zdarma nakladatelstvím Albatros z publikace Myš a krtek, kouzelníci. |
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.