Ročník: 1.
Časová dotace: 1,5 hodiny
Předměty: český jazyk, výtvarná výchova
S touto knihou jsme pracovali v týdnu po Vánocích v hodině čtení (máme spojené dvě hodiny). Žáci si měli přinést knihu, kterou dostali od Ježíška.
Hodinu jsme zahájili v kroužku na koberci, kde nám každý žák představil svou knihu. Řekl nám název a autora knihy, ukázal nám ilustraci a sdělil, zdali se jedná o malované čtení, komiks či klasický text. Potom jsme se přesunuli do lavic, kde žáci položili své knihy na lavice a mohli si prohlížet knihy ostatních. Tato aktivita žáky velmi bavila, proto jsem práci s pohádkou přesunula až na další hodinu. Ve zbývajícím čase první hodiny si žáci vzali své knihy a 10 minut si v nich četli.
Druhou hodinu jsme začali číst Vánoční pohádku. Žáci jsou zvyklí, že občas čtení proložím nějakou otázkou k textu. V případě této pohádky se jednalo:
1/ o otázky k vyjasnění významu slova: "Byla to rodina plná knihomolů." Co či kdo to je "knihomol"?
2/ o otázky na propojení přečteného s vlastní zkušeností: "Dávej pozor!" vykřikl tatínek a rychle přiskočil, aby předešel případné katastrofě. Zažili jste o Vánocích nějakou katastrofu?
3/ o psaní přání: "Mami, ta knížka je prý kouzelná! ... Stačí knihu pohladit, pak vyslovit přání a ono se to prý splní." Každý dostal lísteček a na ten měl za napsat, co by si přál, kdyby měl kouzelnou knihu....
Po přečtení pohádky jsme si udělali "zápis" z dnešní hodiny – žáci si napsali název knihy, pod něj si nalepili lísteček se svým přáním a nakreslili pohádkovou knihu dle své fantazie.
Materiál v příloze byl poskytnut zdarma nakladatelstvím GRADA z publikace Vánoční pohádky. |
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.