Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Už u dětí předškolního věku se objevuje špatné držení těla - vystouplé lopatky, větší bederní prohnutí, kulatá záda, ochablé bříško, předsunutá hlava, ploché nohy apod.Tyto odchylky můžeme u dětí odstranit nebo jim předcházet. Dostatek pohybu jak spontánního, tak i řízeného vede ke zdárnému splnění cíle.
Očekávané výstupy: Zdokonalování pohybových dovedností (sed, stoj...), rozvoj pohybových schopností (obratnosti, rovnováhy,..)
Časový rozsah: Každodenně a průběžně po celý školní rok
Věková skupina: 3 - 6 let
Zařazení pravidelného cvičení na míčích do činností dětí v mateřské škole slouží nejen k zábavě dětí, ale především se jedná o výborný prostředek k upevňování správného držení těla, obratnosti a zlepšování svalového napětí.
Při cvičení na míčích nás samotný míč nutí sedět rovně, protože neustále musíme vyrovnávat těžiště a udržovat rovný sed. Aktivuje naše svaly, zejména ty, které nám pomáhají udržovat vzpřímenou polohu těla. A proto, aniž si to děti uvědomují, při cvičení nenásilně posilují.
1. Obrázek |
V září bude proveden test správného držení těla a písemně zaznamenán.
Test držení těla podle Matthiase:
Typy držení těla: a - výtečné, b - dobré, c - chabé, d - špatné.
Průběžně-drobné pokroky nebo naopak nezdary písemně zapisovat.
Na závěr zopakovat test držení těla a vypracovat celkové hodnocení projektu.
Využití balančních míčů:
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Článek je zařazen v těchto kolekcích: