1. evokace (10 min): žáci pracují nejdříve samostatně, poté celá třída dohromady. Pracují s obrázky (příloha 1) a hledají odpovědi na následující otázky:
Na závěr evokace napíšeme nejzajímavější postřehy na tabuli.
2. uvědomění (60 min): během této fáze probíhá čtení ukázek z knihy Farma zvířat (příloha 2 a 3), a to metodou čtení s předvídáním. Žáci si potichu čtou vždy jen tu část, která je odkryta. Pak následují otázky, po zodpovězení otázek se pokračuje ve čtení další části. Takto čteme až do konce. Během vyučovací jednotky se určitě objeví nové otázky a problémy, které je dobré prodiskutovat.
3. reflexe (20 min): na závěr žáci shrnou své nové poznatky a postřehy pomocí metody "diamant" nebo "T-graf" (příloha 4), kde sepíšou své "pro a proti". Diamant či T-graf může být nazván REVOLUCE (nebo marxismus nebo i jinak). Na konec vyzveme žáky, aby své diamanty přečetli, a na tabuli můžeme sepsat nejzajímavější argumenty (pro a proti). Je možné se i znovu vrátit k otázkám v evokaci.
Učitel by měl poté (např. v další hodině) navázat tématem: "Ideologie zdůrazňují rovnost a ideologie zdůrazňující svobodu", zajímavé by bylo postavit rovnost a svobodu proti sobě, vysvětlit jejich vztah.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Výchova k občanství.
Ostatní články seriálu: