Navodíme žákům situaci, že mají právě dnes narozeniny a rodiče je pozvou do restaurace. Požádáme je, ať nám vyprávějí, jak to v restauraci chodí. Přitom umísťujeme na nástěnku kartičky – PŘÍCHOD DO RESTAURACE, UVÍTÁNÍ ČÍŠNÍKEM, VÝBĚR MÍSTA, NABÍDNUTÍ JÍDELNÍHO LÍSTKU, VÝBĚR JÍDLA, PŘÍPRAVA JÍDLA V KUCHYNI, JEDENÍ, PLACENÍ, ODCHOD.
Poté si vybereme šest žáků, kteří si podle písemné předlohy a s poskytnutými pomůckami připraví a následně zahrají dvě scénky – Návštěva v restauraci (mezitím, co si žáci chystají scénku, si s ostatními povídáme o tom, jaké restaurace z okolí znají, ve kterých byli, jaké jídlo jim tam chutnalo, co by doporučili ostatním, zda se k nim číšníci hezky chovali apod.)
1. skupina (tři žáci) - zahraje scénku, ve které bude vše probíhat podle pravidel chování v restauraci.
Oslava narozenin v restauraci:
2. skupina (tři žáci) – zahraje podobnou scénku, kde jsou některá pravidla chování v restauraci porušena. Ostatní žáci dávají pozor a po dokončení scénky řeknou, co dělali hosté nebo číšník špatně.
Oslava začátku letních prázdnin v restauraci:
Ostatní žáci by měli přijít na to, že v restauraci se na číšníka nepokřikuje, ale čeká se, až přijde k jejich stolu, dále, že číšník nepopřál hostům dobrou chuť, což neučinili ani kamarádi navzájem.
Ukážeme žákům jídelní lístek, který jsme vymysleli. Popíšeme spolu se žáky jeho jednotlivé části a poté žáky rozdělíme do dvojic, které vyrobí svůj jídelní lístek. Potom se žáci spojí do čtveřic, jednotlivé páry si ve skupině vymění jídelní lístky a vyberou si některá z hlavních jídel, které jim autoři tohoto jídelního lístku nakreslí na papírový talíř.
Na závěr si žáci prohlížejí všechna nakreslená jídla a hodnotí, která jídla by si objednali, která jsou zdravá/nezdravá a proč.
2. 2 |
1. 1 |
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.