Nepřehlédněte zajímavé internetové stránky, které mohou pomoci při výuce Anglického a německého jazyka i matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými vzdělávacími potřebami.
Usnadnit těmto žákům přechod ze základní na střední školu pomáhá například společný projekt Střední odborné školy a Středního odborného učiliště v Horšovském Týně, Pedagogicko-psychologické poradny Plzeň, pracoviště Domažlice, Úřadu práce v Domažlicích a tachovské Střední průmyslové školy. Projekt se začal rodit v roce 2005 jako reakce na výzvu Evropského sociálního fondu a MŠMT. Autorem je jedenáctičlenný tým z uvedených škol a pracovišť.
Základním záměrem projektu bylo přehledně shromáždit a zpřístupnit na jednom místě informace pro výuku a rady potřebné k překonávání obtíží plynoucích ze specifických poruch učení a chování integrovaných žáků. Tvůrci projektu si kladou za cíl vytvořit do roku 2008 přes dvě stě prezentací s přehledy učiva pro žáky se SVP dostupných na nových webových stránkách www.sos-souhtyn.cz/esf/. Dále pak chtějí prostřednictvím seminářů informovat své kolegy o možnostech zkvalitnění vzdělávání žáků se SVP. V neposlední řadě usilují o zlepšení vybavení učitelů výukovým freewarem, výpočetní technikou, o její běžné využívání ve výuce a v přípravě žáků na vyučování. Postupně jsou vyučujícími předávány průběžně s výkladem vznikající aktuální prezentace a přehledy učiva. Žáci tyto novinky přijímají jako užitečné rozšíření výuky a díky svému pozitivnímu vztahu k multimédiím jako přirozenou a nenásilnou metodu interaktivního vzdělávání, protože počty integrovaných žáků nejsou malé.
Na uvedených webových stránkách můžete například nalézt jak gramatická pravidla, tak způsob tvorby vedlejších vět v angličtině i němčině, v sekci matematiky prezentace představující výroky, mocniny i analytickou geometrii. Další prezentace neustále přibývají. Je potěšitelné, že na webové stránky reagují i sami žáci a rodiče a aktivně se do nich zapojují. Doufejme, že projekt po skončení finanční podpory bude rozvíjen i nadále.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.