čas |
20 minut |
cíl |
Naučit žáky rozlišovat označení pravidelných a nepravidelných sloves ve slovníku |
pomůcky |
Mísy s fazolemi, lístečky se slovesy, slovníky, papír, lepidlo |
Tato aktivita v hodině fungovala velmi dobře. Žáky těšilo, že zažili něco nového – nejen učení se nepravidelných sloves ze seznamu. Upravila jsem tuto aktivitu tak, aby byla více soutěživá – pokud žák vyhodil fazoli z mísy, jeho skupina dostala trestný bod. Na konci aktivity první skupina obdržela 20 bodů, druhá 15 a třetí 10. Poté jsme sečetli všechny body a skupina s nejvyšším skóre zvítězila. Tato aktivita žákům umožnila uvědomit si, jak jsou ve slovníku označena nepravidelná slovesa a kde mohou najít jejich seznam.
čas |
30 minut |
cíl |
Uvědomit si základní slovesné vazby |
pomůcky |
Pracovní list se slovesy (příloha 1), slovník do dvojice, papír do dvojice, nůžky, lepidlo |
Tuto aktivitu bych doporučila pouze pro silnější skupiny. Učivo o slovesných vazbách je pro některé žáky 8. a 9. tříd trochu obtížné a tato aktivita nepřinesla takový výsledek, jaký jsem očekávala.
čas |
30 minut |
cíl |
Uvědomit si používání frázových sloves |
pomůcky |
Kartičky s frázovými slovesy, slovník pro každého žáka, kopie pracovního listu pro každého žáka (příloha 2) |
Popis aktivity
Komentář
Žáci mají pohyb po třídě většinou v oblibě a ani tato aktivita nebyla výjimkou. Někteří žáci měli potíže si zapamatovat sloveso se správnou částicí, takže si museli frázové sloveso znovu vyhledat ve slovníku. Se silnější skupinou bych doporučila frázová slovesa se stejným slovesem, ale rozdílnou částicí (např. get in, get out, get off etc.) nebo stejná částice, ale rozdílná slovesa (např. get on, go on, hold on etc.).
čas |
20 minut |
cíl |
Uvědomit si používání frázových sloves |
pomůcky |
Prázdné lístečky, hrací kostka, hrací figurka, dva slovníky do skupiny |
Žákům se hra líbila a ukázala jim zábavný způsob, jak se učit frázová slovesa. Tato hra může být samozřejmě použita i pro procvičování nové slovní zásoby. V tom případě bych doporučila maximálně 12 slov, jinak se hra stává poměrně dlouhá a to ji může pokazit.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Práce se slovníkem v hodinách angličtiny pro 8. a 9. ročník ZŠ .
Ostatní články seriálu: