Při výuce informatiky se můžeme setkat s metodami výuky, u kterých výuka samotná nemusí probíhat u počítače. Na toto téma již vyšel v roce 2008 článek Lze učit informatiku bez počítačů?, publikace Computer Science Uplugged je stále vhodným zdrojem pro učitele informatiky.
V rámci tematického vstupu Výuka informačních a komunikačních technologií ve středním vzdělávání nabízím k diskusi seznam informací, námětů pro encyklopedické přehledy a tabulky, které by mohly být žákům k dispozici k výuce principů informatiky a ICT technologií. Smyslem seznamu je upozornit také na to, že v rámci výuky informatiky neexistuje sdílený názor na obsah oboru jako takového. Předpokládám, že každý učitel informatiky hledá vhodné zdroje pro výuku a jakékoliv sdílení zkušeností v této oblasti je pro sebereflexi výuky důležité. S kterými informačními zdroji a principy seznamujete svoje žáky vy? Chybí informatikům ve škole pomůcka typu „informatické tabulky“? Matematika, fyzika, chemie a jiné obory mají své rukověti a tabulky, proč si takový materiál nevytvarovat i pro školskou informatiku? Podléhal by časovému okorání, každý rok by se musel materiál obnovovat ve světle novinek oboru jako takového.
Jako strukturu seznamu jsem zvolil dělení oblasti ICT a informatiky dle současně platných katalogů požadavků na maturitu ve společné části maturitní zkoušky.
Používání a tvorba databází
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.