Odborné články Základní vzdělávání Vzdělávání v autoevaluaci na Ostravské univerzitě
Odborný článek

Vzdělávání v autoevaluaci na Ostravské univerzitě

24. 5. 2007
Základní vzdělávání
Autor
Alexandra Slováková

Anotace

Nabídka několika typů zajímavých kurzů, které rozšíří znalosti učitelů i studentů v oblasti vyučování a hodnocení žáků i samotné školy.

Projektové oddělení Ostravské univerzity se zabývá novým záměrem - "Zkvalitnění a realizace studijních programů učitelů počátečního a dalšího vzdělávání zavádějících a podporujících procesy autoevaluace na školách".

Cílovou skupinou jsou kromě pedagogů i studenti oboru učitelství, kteří si chtějí rozšířit obzory svých znalostí nad rámec svého oboru. Tyto znalosti se studentům budou hodit hlavně po absolvování vysoké školy a nástupu do praxe.

V rámci projektu se jedná se o tři střednědobé kurzy, které by měly připravit studenta, případně učitele na události, které se netýkají pouze odbornosti ve vyučování, ale také hodnocení školy, žáků a celkového klimatu.

Jedná se o kurzy:

  • praktická autoevaluace
  • klima ve školách
  • efektivní využívání výstupů testování vědomostí žáků

Kurz Praktická autoevaluace zahrnuje podporu při přípravě a realizaci vlastního hodnocení školy, které je v současné době povinné ze zákona ve všech typech škol. Účastníci kurzů se naučí, jak hodnotit svou školu a jak v případě problémů pomoci se zlepšováním podmínek a školního prostředí v jednotlivých hodnocených oblastech.

Kurz Klima na školách naučí účastníka vyhodnocovat klima ve třídách nebo v celé škole pomocí různých metod a návazně intervenovat podle aktuální potřeby. Účastníci kurzu budou následně moci změnou klimatu dosáhnout lepších podmínek pro žáky. Cílem je, aby se žáci v prostředí školy lépe cítili a formovali své hodnotové orientace žádoucím směrem. Ve školách neustále narůstá šikana a učitel ji potřebuje rozeznat a správně řešit. I k tomu dopomůže připravovaný kurz.

Poslední, ale neméně důležitý kurz s názvem Testování vědomostí žáků na školách prakticky rozšiřuje jednu formu diagnostikování žáků. Naším cílem je testování jednotlivého žáka tak, abychom zachytili, jak se postupně zlepšuje v jednotlivých ročnících a pomoci mu konkrétně v případě neúspěchu. Nechceme stresovat žáky srovnáváním s ostatními, ale komparovat současné individuální výsledky s předchozími předpoklady v dané oblasti.

Pokud byste si rádi rozšířili svou současnou nebo budoucí učitelskou kvalifikaci v nabízených oblastech, abyste v praxi dokázali podat žákům pomocnou ruku, máte možnost se přihlásit do kurzů, které začnou probíhat již od září 2007. Přihlášky budou v nejbližší době k dispozici na webové stránce http://autoevaluace.osu.cz včetně podrobnějších informací o projektu a partnerech projektu.

Autor
Alexandra Slováková

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024

Téma článku:

Autoevaluace školy