Tato hra je velice jednoduchá, pro žáky přitažlivá velkým množstvím kombinací a jednoduchostí pravidel. Každému žákovi dá možnost najít alespoň nějaké řešení, čímž si tak může prožít pocit úspěchu.
Práce je skupinová, nejvhodnější počet žáků pro jednu skupinu je dva až tři. V tomto počtu si každý ze žáků může uchránit dostatečný počet písmenek pro svou práci.
Pro učitele je nejdůležitější příprava pro hru, předem si totiž musí zhotovit několik sad písmen pro daný počet skupin (pokud má ve třídě stálé skupinky, ví přesně, kolik sad bude potřebovat, jinak by jich měl mít připraveno dostatek pro různé variace). Nejlepším řešením je napsat si písmena na počítači, vytisknout a okopírovat, potom rozstříhat a zkompletovat, aby ani v jedné sadě nic nechybělo. Pokud jsou žáci zvyklí na naše písmo a dobře jej čtou, můžeme písmena napsat ručně. U obou způsobů platí, že bude-li nějaká pochybnost o tom, jaké písmeno je na papírku napsané, měli bychom k pravé patce udělat malou "zemnící" tečku, aby bylo na první pohled jasné, jakým způsobem písmeno natočit (např. záměna p a d, n a u).
Písmena jsou tato:
n a s t r o u h a n ý
z a h r á d k a
p o t i ch o u č k u
k r o k o d ý l
Tato vyučovací hodina se žákům moc líbila. Tvořivý charakter činnosti jim vyhovoval, navíc se mohli zapojit všichni, protože tato aktivita není (alespoň její první část) příliš náročná.
Hodnocení konečného výsledku činnosti je v tomto případě poměrně jednoduché, protože všechny skupiny mají nakonec najít stejná slova a vybarvit je takovým způsobem, že je na první pohled viditelné, jestli úkol splnily celý správně (různě zbarvený kořen, přípona, předpona), či pouze jeho část.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.