Přinášíme další sadu otázek ke hře, která je popsána v příspěvku Zpestření hodin chemie hrou Riskuj. Uvedená forma hry byla vytvořena jako jedna z možností, jak aktivizovat poměrně nenáročnou formou všechny žáky ve třídě při hodinách chemie. Výhodou je, že si učitel podle možností sám určí čas, který bude této hře věnován. Navíc má hned několik možností, jak celou hru realizovat (viz níže).
Tato sada otázek vznikla pro potřeby opakování a prohloubení tematického celku, který bývá často zařazován do oblasti chemie organické (přírodní látky). Někteří učitelé tuto látku zařazují až do celku biochemie, čímž v povědomí žáků vytvoří určitý základ, na který přímo navážou kapitolou "metabolismus bílkovin".
Hra je určena pro žáky, kteří se seznámili s učivem organické chemie, přesněji s přírodními látkami - aminokyselinami, peptidy a bílkovinami. Vhodná je pro žáky současných 3. ročníků čtyřletého gymnázia, což odpovídá 5. ročníku šestiletého gymnázia a 7. ročníku osmiletého gymnázia. Ještě vhodnější je hru použít v posledním ročníku gymnázií v rámci volitelných seminářů, kde se žáci připravují k maturitě z chemie.
Tato hra se dá použít k opakování probraného učiva, v tomto případě konkrétně pro opakování tématu "Aminokyseliny, peptidy a bílkoviny". Každý vyučující si samozřejmě může vytvořit i další sady otázek pro jiná témata ze vzdělávacího obsahu.
Pro otázky z této sady jsou charakteristické následující prvky:
Jakých metod se při hře využívá?
Hlavní přínos této hry do vzdělávacího procesu nalezneme v tom, že působí na žáky velmi motivačně. Vyskytují se v ní prvky ze života a z dalších vzdělávacích oborů - biologie a českého jazyka. Zadání některých otázek bylo vytvořeno tak, aby bylo pro žáky zajímavé. Při řešení těchto otázek pak musí použít nejen získané poznatky, ale také své zkušenosti z běžného života.
Žáci si rozvíjejí svoje schopnosti uvažovat o problémech, upevňují a rozšiřují si své znalosti. Naučí se nenásilnou formou ověřit si své vědomosti a zároveň mají možnost vžít se do role účastníka stejnojmenné soutěže. Opatrnější žáci postupně získávají odvahu zdravě riskovat.
Přílohy:
Herní plán, otázky a odpovědi
Schéma hry
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.