Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Hlavní města Evropy – hra
Odborný článek

Hlavní města Evropy – hra

23. 6. 2011 Základní vzdělávání
Autor
Radmila Záviská

Anotace

Materiál obsahuje návod ke hře pro skupinu 4 žáků. Žáci si procvičí jména hlavních měst evropských států.

Tento materiál jsem vytvořila já (nezeměpisec) pro suplovanou hodinu zeměpisu.

Popis hodiny

Hra

  • materiál obsahuje 3 sady herních karet (každá sada je určena pro skupinu 4 žáků)
  • každý žák ve skupině dostane 1 hrací kartu se 4 hlavními městy Evropy, žáci si karty navzájem neukazují
  • do skupiny nakopírujeme a následně nastříháme názvy států Evropy z dané sady, zamícháme a kartičky položíme na hromádku lícem (slovy) dolů
  • žáci si postupně berou kartičky se státy, čtou je nahlas a žák, který má hlavní město daného státu na své hrací kartě, si kartičku vezme a přiloží ji na příslušné políčko (zakryje hlavní město)
  • vítězem se stává ten žák, který získal všechny státy na své kartě jako první (jako v každé hře i zde hraje svou roli štěstí – vítězí ten, jehož státy jsou vybrány nejdříve; tento prvek činí hru pro žáky napínavější, zejména ke konci, kdy žákům chybí kartičky např. jednoho státu)
  • hra může pokračovat následným procvičováním – žáci na svých kartách nyní vidí pouze názvy států, jejich úkolem je zopakovat jména hlavních měst; aby si žáci procvičili více států a měst, mohou si ve skupině karty vyměnit
  • pokud všechny skupiny pracovaly se stejnou sadou států a měst, rozdáme další; pokud měla každá skupina sadu jinou, navzájem si je vymění a hra může pokračovat

Doporučení:

  • je výhodné každou sadu vytisknout na jiný barevný papír a uložit do obálek
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
doc
52.73 kB
Dokument
Hlavní města Evropy I
doc
53.71 kB
Dokument
Hlavní města Evropy II
doc
53.71 kB
Dokument
Hlavní města Evropy III

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Radmila Záviská

Hodnocení od recenzenta

Tým RVP.CZ
23. 6. 2011
Prezentovanou aktivitu je možné realizovat v nejrůznějších podobách. Příspěvek by měl být impulzem pro zamyšlení, zda bych nemohl (nemohla) něco bodobného také vymyslet.

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Vaše hodnocení

Ohodnoťte hvězdičkami:

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Základní vzdělávání
  • Kompetence sociální a personální
  • účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu, na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce
  • Základní vzdělávání
  • Kompetence k učení
  • vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě

Organizace řízení učební činnosti:

Skupinová

Organizace prostorová:

Školní třída