K napsání tohoto článku mě také inspiroval článek Jana Wagnera na České škole: Interaktivní tabule v roce 2011 3. část. (WAGNER, Jan. Česká škola [online]. 2011 [cit. 2011-05-10]. Interaktivní tabule v roce 2011 3. část. Dostupné z WWW: <http://www.ceskaskola.cz/2011/05/jan-wagner-interaktivni-tabule-v-roce.html>. ISSN 1213-6018).
Jsou zde zmíněny autorské nástroje pro interaktivní řešení včetně jejich výhod a nevýhod. Zvláště licenční nástroje jsou problémem při sdílení interaktivních výukových materiálů na různých typech tabulí od různých výrobců. Existují samozřejmě i otevřené systémy, existuje i možnost exportu formátu prezentace za cenu ztráty řady vlastností. Nebyla zde zmíněna další, podle mě poměrně podstatná nevýhoda proprietálních systémů i systémů otevřených, a to nutnost jejich instalace na počítače učitelů i žáků.
V rámci přípravy a realizace projektu v rámci OP Vzdělání pro konkurenceschopnost jsme řešili problém, jak implementovat interaktivní prvky do materiálů umístěných do e-learningového lms systému. Většina zapojených učitelů neměla zkušenost ani s tvorbou HTML stránek, ani s prací v nějakém programovacím nástroji. Hledal jsem možnost, jak jednoduché interaktivní materiály vytvořit na softwaru otevřeném, který nevyžaduje instalaci, pro práci s vytvořeným materiálem nejsou nějaké speciální požadavky na programové vybavení a zároveň je s tímto nástrojem schopna pracovat standardní česká učitelka.
Mám zkušenosti s použitím GeoGebry v materiálech pro matematiku. Má vlastnost, kterou jsme potřebovali − umí exportovat vytvořené materiály do formátu HTML, k jehož spuštění není třeba nic víc než prohlížeč webových stránek s podporou JAVY. Zároveň je relativně jednoduchá a v českém jazyce.
1. Prostředí programu |
2. Export do HTML |
3. Ukázka č. 1. – PUZZLE |
Příklad druhý: Interaktivní mapa Evropské unie – využití ve výuce zeměpisu se nabízí samo.
4. Ukázka č. 2 – Evropská unie |
http://www.jardaz.cz/soubory/eu_new.html
http://www.jardaz.cz/soubory/puzzle.html
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Článek je zařazen v těchto kolekcích: