Odborný článek

Tvorba TVP

7. 3. 2007
Předškolní vzdělávání
Autor
VUP Praha

Anotace

Časté dotazy - Tvorba TVP.

Může ředitelka mateřské školy vyžadovat, aby učitelky ve třídách pracovaly podle stejných (v rámci školy jednotných) realizačních plánů a nebo aby si připravovaly sice plány vlastní, leč postupovaly při tom způsobem jednotným a vypracovávaly plány velmi podrobné?
Odpověď >>


Může ředitelka mateřské školy vyžadovat, aby učitelky ve třídách pracovaly podle stejných (v rámci školy jednotných) realizačních plánů a nebo aby si připravovaly sice plány vlastní, leč postupovaly při tom způsobem jednotným a vypracovávaly plány velmi podrobné?
Pracovat tímto způsobem je proti smyslu věci. Každý pedagog by měl mít možnost přizpůsobovat vzdělávací proces v rámci mateřské školy svojí třídě, resp. konkrétním dětem, které má ve své péči. Měl by mít také možnost pracovat samostatně a tvořivě. Třídní programy a jejich plány jsou pracovní materiály učitelek a jejich konkrétní podoba není stanovena. Pokud se však pedagogové dohodnou na společných plánech, pak je to jejich věc.
Současně je však třeba mít na zřeteli, že za vzdělávání a jeho úroveň je odpovědná ředitelka mateřské školy. Má-li k tomu důvod, může podobný požadavek vznést (např. v případě začínající a málo zkušené učitelky).

 

Autor
VUP Praha

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024