Odborné články Předškolní vzdělávání Zdraví aneb My stonáme neradi
Odborný článek

Zdraví aneb My stonáme neradi

5. 3. 2007
Předškolní vzdělávání
Autor
Jana Rýdlová

Anotace

Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Cílem je dětem přiblížit poznatky týkající se ochrany zdraví a blíže je s nimi seznámit. Celé téma je zakončeno praktickými a prožitkovými aktivitami, především společnou návštěvou lékárny. Téma navazuje na IB, který byl zaměřen na poznání vlastního těla.
Očekávané výstupy: Umět popsat své pocity; znát některé druhy nemocí; zvládnout namalovat postavu;
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 3 - 6 let

Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Cílem je dětem přiblížit poznatky týkající se ochrany zdraví a blíže je s nimi seznámit. Celé téma je zakončeno praktickými a prožitkovými aktivitami, především společnou návštěvou lékárny. Téma navazuje na IB, který byl zaměřen na poznání vlastního těla.
Očekávané výstupy: Umět popsat své pocity; znát některé druhy nemocí; zvládnout namalovat postavu.
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 3 - 6 let


Příspěvek je ukázkou jedné z možných variant plánování tematického celku. V podstatě je plánované téma strukturováno stručně ve formě myšlenkových map, očekávaných výstupů, témat, činností a příležitostí (akcí).

Vzdělávací cíle

Cílem je dětem přiblížit poznatky týkající se ochrany zdraví a blíže je s nimi seznámit. Celé téma je zakončeno praktickými a prožitkovými aktivitami, především společnou návštěvou lékárny. Téma navazuje na IB, který byl zaměřen na poznání vlastního těla.

Očekávané výstupy

Umět popsat své pocity; znát některé druhy nemocí; zvládnout namalovat postavu.

Plán vzdělávací nabídky

Témata pro povídání v ranním kroužku:

  • Jak přemůžeme bacily?
  • Máme rádi ovoce?
  • Jak jsem se cítil při nemoci?
  • Baví mě být v posteli?
  • Jak se léčí nachlazení?
  • Kdo nám pomáhá udržet zdraví?
  • Chtěl bych být lékařem?
  • Co dělají doktoři?
Činnosti a příležitosti
  • prohlížení encyklopedií a knih o zdraví, o lidském těle (děti si je přinášely z domova)
  • témata na hry:
    • U lékaře;
    • V lékárně;
    • Na záchranáře.
  • vaření čaje s citronem
  • konstrukce z papíru (Hrneček s čajem a citronem)
  • konstrukce ze špejlí (Kostra)
  • malování (Když jsem byl nemocný)
  • zpěv a tanec s písněmi P. Nováka (Doktora se nebojíme)
Plánované akce
  • exkurze do lékárny
  • příjezd rychlé záchranné služby před MŠ
  • beseda o zdravotnictví
Autor
Jana Rýdlová

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024

Klíčové kompetence:

  • Předškolní vzdělávání
  • Činnostní a občanské kompetence
  • dbá na osobní zdraví a bezpečí svoje i druhých, chová se odpovědně s ohledem na zdravé a bezpečné okolní prostředí (přírodní i společenské)

Organizace řízení učební činnosti:

Skupinová

Organizace prostorová:

Školní třída, Exkurze