Co jsou výchovné a vzdělávací strategie?
Společné postupy, metody a formy práce a činnosti uplatňované ve výuce i mimo ni, prostřednictvím kterých budou učitelé v daném vyučovacím předmětu cíleně utvářet a rozvíjet klíčové kompetence žáků.
Co je pro výchovné a vzdělávací strategie vyučovacího předmětu "Výchova ke zdraví" charakteristické?
Vycházejí z cílového zaměření vzdělávací oblasti "Člověk a zdraví", které v daném vyučovacím předmětu směřuje k:
Rozpracovávají se ke každé klíčové kompetenci zvlášť nebo k více kompetencím najednou.
Komu jsou určeny a kdo se jimi řídí?
Jsou závazné pro všechny učitele, kteří v souvislosti s přípravou a tvorbou školního vzdělávacího programu se na jejich obsahovém rozpracování shodli a současně se tím i zavázali k jejich uplatňování ve vyučovacím předmětu (např. Výchova ke zdraví; Člověk, podpora a ochrana zdraví; Výchova k občanství a ke zdraví apod.). Je tedy zřejmé, že výchovné a vzdělávací strategie uplatňované ve Výchově ke zdraví jsou výsledkem týmové práce učitelů (metodických sdružení), kteří na kmenové škole samostatný nebo integrovaný předmět vyučují.
Při rozpracovávání výchovných a vzdělávacích strategií je užitečné zodpovědět si otázku "Jak a prostřednictvím čeho můžeme u žáka podpořit utváření a rozvíjení klíčových kompetencí"?
Učitel:
Učitel:
Učitel:
Učitel:
Učitel:
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.