karty s úkoly (viz příloha), tužka, papír
Mladší žáci mohou vynechat pantomimu. Oblast dění se ihned zapíše na tabuli. Téma ochrany přírody musí být probráno předem v hodinách.
Učitel zapíše oblast dění na tabuli: CHKO Šumava. Třída je rozdělena na dvě velké skupiny – pozorovatelé a aktéři. Pozorovatelé sledují dění a zapisují své postřehy: zapiš, co kdo hraje a jaký má úkol ve scénce. Aktéři jsou dále rozděleni po dvojicích či trojicích na 6 menších skupin, z nichž každá si vylosuje jednu kartu s úkolem. Všech 6 malých skupin se nedomlouvá a na pokyn začnou hrát téma na vylosovaném lístečku. Úkoly musí zůstat utajeny. Hráči využívají pantomimu ke ztvárnění situací – ochránci přírody, manželé myjí auto u řeky, táborníci rozdělali ohýnek a odpadky se jen hromadí, lovci na lovu v lese, kamarádky trhají chráněné rostliny pro maminku k svátku, „sprejeři“ trénují své „umění“ na stromech. Úkolem pozorovatelů je identifikovat skupinu, která zastávala ochránce přírody, a odhalit, čeho se ostatní aktéři dopouštěli.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.