Zvyšování úrovně matematické gramotnosti.
„Haló, haló,“ hlásí se dopravní dispečink. „Volám všechny řidiče osobních aut, kteří nám mohou pomoci. Potřebujeme každého řidiče, prosíme o pomoc!“
„Řidiči, připravte si vysílačky!“ (Žáci si vezmou do ruky penál, který představuje vysílačku.)
„Vysuňte antény, buďte připraveni na příjem.“ (Žáci vysunou obyčejnou tužku z penálu – představuje anténu.)
„V noci foukal silný vítr, stromy popadaly na koleje, vlaky nemohou vyjet. Potřebujeme rozvést všechny lidi do zaměstnání. Voláme řidiče osobních aut, kteří mají v autě 5 míst k sezení. Vaše auta budou plně obsazena, využijeme každé místo.“
Nyní učitel vysílačkou volá všechny žáky/řidiče. Každý odpovídá, plní úkol.
Volám řidiče Marka: „Marku, v autě jede taťka, mamka a ty. Kolik lidí můžete rozvést?“ (5 – 3 = 2)
Volám řidičku Aničku: „Aničko, ve vašem autě jede babička. Kolik lidí může rozvést?“ (5 – 1 = 4)
Takto pokračujeme, až se vystřídají všichni řidiči. Řidiči si mezi sebou kontrolují odpovědi. Volím situace podle reálného světa žáků, tzn. konkrétní jména sourozenců atd.
Když se vystřídají všichni řidiči/žáci, ohlásím: „Záchranná akce ukončena, všichni pasažéři byli rozvezeni do zaměstnání. Děkuji za pomoc. Ukončuji vysílání, stáhněte antény, vypněte vysílačky.“
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.