Cílem příspěvku zabývajícího se alternativní a augmentativní komunikací je seznámit speciální pedagogy, kteří vyučují žáky se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, s formou a možnostmi AAK při výuce těchto žáků.
- soubor prostředků zahrnující všechny formy dorozumívání, které přechodně či trvale nahrazují nebo doplňují řeč. AAK užívá mimiku, gesta, manuální znaky, předměty, fotografie, obrázky, symboly, piktogramy, písmena a psaná slova, komunikační tabulky, technické pomůcky s hlasovým výstupem i počítače.
- dorozumívání
- reagování na okolí
- DMO (dětskou mozkovou obrnou),
- mentálním postižením,
- těžkými vývojovými vadami řeči,
- autismem,
- souběžným postižením více vadami,
- těžkými poruchami sluchu.
Jde o spojení řeči s pohybem – zrakové, hmatové a pohybové podněty, které provází řeč a zdůrazňují význam slov. Slouží k lepšímu zapamatování a vybavení, podporují vytváření paměťových stop
|
![]() |
2. Autor © Dagmar Duničková |
![]() |
3. Autor © Dagmar Duničková |
![]() |
4. Autor © Dagmar Duničková |
![]() |
5. Autor © Dagmar Duničková |
Předměty
![]() |
6. Autor © Dagmar Duničková |
![]() |
8. Autor © Dagmar Duničková |
![]() |
9. Autor © Dagmar Duničková |
![]() |
10. Autor © Dagmar Duničková |
![]() |
11. Autor © Dagmar Duničková |
![]() |
12. Autor © Dagmar Duničková |
![]() |
13. Autor © Dagmar Duničková |
Příspěvek odpovídá současným trendům dorozumívání se pomocí alternativní a augmentativní komunikace při výuce ve speciálních školách.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Článek je zařazen v těchto kolekcích: