Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (15)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 15 položek
Základní vzdělávání
16. 9. 2024 0x 415x
Brainstorming a vizualizace znalostí formou myšlenkových map v MS Whiteboard na téma řasy (Algae)
Aktivita je zaměřena na třídění a grafickou vizualizaci vědomostí prostřednictvím myšlenkových map. Princip tvorby takových grafických výstupů je představen na příkladu problematiky biologie řas, je…
Základní vzdělávání
9. 5. 2024 0x 666x
Mapování biodiverzity vybrané lokality v rámci světové výzkumné komunity pozorovatelů
Aktivita je zaměřena na mapování biodiverzity v určené oblasti (okolí školy, obec apod.) pomocí webové platformy a s ní spojené aplikace, jejíž uživatelé tvoří celosvětovou komunitu pro sdílení dat a…
Základní vzdělávání
20. 2. 2020 2x 10419x
Experiment pro důkaz vzniku kyslíku
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu…
Základní vzdělávání
11. 2. 2020 1x 11083x
Videa pro výuku fotosyntézy
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu…
Základní vzdělávání
24. 11. 2015 0x 26665x
Fotosyntéza aneb co dělá rostlina, když má hlad
Celá hodina probíhá metodou kritického myšlení. V úvodní evokační fázi žáci samostatně řeší problémovou úlohu, po jejímž vyřešení přecházejí ke skupinovému brainstormingu na téma fotosyntéza. Nakonec…
Základní vzdělávání
26. 3. 2014 0x 17916x
CLIL: Citrusové plody
Výukový plán CLIL na téma Citrusové plody přináší integraci předmětů přírodopis a zeměpis s německým jazykem. Je součástí seriálu CLIL v praxi na 2. st. ZŠ a najdete ho v online publikaci na http:/…
Základní vzdělávání
20. 12. 2012 0x 8801x
Objevujeme přírodu: Postavte strom
Autor knihy Objevujeme přírodu Joseph Cornell vyvinul metodiku pro aktivity v přírodě - tzv. plynulé učení: 1. probuzení nadšení, 2. zaměření pozornosti, 3. přímý prožitek a 4. sdílení inspirace s…
Základní vzdělávání
28. 4. 2011 0x 13602x
Proč má jablko slupku?
Příspěvek popisuje jednoduchý experiment s jablkem a digitálním vlhkoměrem, jímž budeme demonstrovat vliv slupky na odpařování vody (a tedy usychání) ovoce.
Základní vzdělávání
10. 3. 2010 0x 17676x
Rostliny a člověk
Jedná se o výukový program s názvem Člověk a rostliny. Je zaměřený především na valeologické skupiny rostlin a ucelení informací získaných v botanice v základní škole.
Základní vzdělávání
23. 2. 2010 0x 30387x
Přírodní učebna - Stavba těla vyšších rostlin
Ukázka bloku hodin odehrávajícího se v přírodní učebně, kde jsou k dispozici stolky, lavice nebo židle a potřebné pomůcky. Žáci prakticky pozorují stavbu květu, pozorují a porovnávají znaky bylin a…
Základní vzdělávání
27. 7. 2009 0x 16563x
Naše zelenina
Žáci hrají obměnu hry „Lodě“. Pracují ve dvojicích s šachovnicemi zeleniny a snaží se najít 5 rozdílů. Mohou i najít odlišnosti v počtu a barevnosti zeleniny.
Základní vzdělávání
2. 6. 2009 0x 17594x
Květiny
Žáci formou ledolamky vytvoří skupinky, ve kterých řadí názvy květin podle abecedy a zařazují rostliny do skupin. Výsledky společné práce prezentují. Ve dvojicích pak žáci výtvarně znázorní vybranou…
Zobrazeno 12 z 15 položek