Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (70)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 70 položek
Základní vzdělávání
6. 12. 2021 0x 494x
Co nebylo v učebnici (9. část) – S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 3.–5. ročníku ZŠ
Společný vzdělávací program učících knihovníků a učitelů v dílčích částech reflektuje téma informace a její význam v cestě za celoživotním učením.
Základní vzdělávání
23. 11. 2021 0x 435x
Co nebylo v učebnici (7. část) – S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 8.–9. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmi- a šestiletého gymnázia
Cílem tohoto vzdělávacího programu je rozvíjet informační gramotnost žáků 8.–9. ročníku ZŠ a odpovídajících ročníků osmi- a šestiletého gymnázia.
Základní vzdělávání
25. 10. 2021 0x 601x
Co nebylo v učebnici (1. část) – Na cestě od autora ke čtenáři v knihovně pro věkovou kategorii žáků z 1.–2. ročníku ZŠ
Společný vzdělávací program knihovníků a učitelů dává nahlédnout na fenomén knihy z různých a pro žáky mladšího školního věku dosud neznámých úhlů pohledu.
Základní vzdělávání
3. 6. 2021 0x 1200x
Co o tobě víme
Výuková aktivita Co o tobě víme vede žáky k tomu, aby si uvědomili, proč je důležité dodržovat zdravý a bezpečný přístup při práci s digitálními technologiemi. Žáci si nejprve zážitkovým způsobem…
Základní vzdělávání
31. 1. 2019 0x 12740x
Skupinová práce na ZŠ
Skupinová práce jako metoda a forma práce s žáky na základní škole bývá občas opomíjena. Ve školách by měli žáci práci ve skupině zažít. Během ní dochází k socializaci skupiny a ke spolupráci, mohou…
Základní vzdělávání
31. 1. 2018 0x 10786x
Co nevíme o bramborách?
Text popisuje realizaci aktivity zaměřené na využití formativního hodnocení ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 5. ročníku základní školy. Ověření uvedené aktivity proběhlo ve třídě 5. M v…
Základní vzdělávání
31. 1. 2018 0x 10135x
Co nevíme o ...?
Výuková aktivita pro 1. stupeň základní školy, jejímž cílem je rozvoj schopností efektivně pracovat ve skupině, ukazuje jeden ze způsobů, jak lze přistupovat k formativnímu hodnocení žáků. Kromě…
Základní vzdělávání
19. 4. 2017 0x 7350x
O černém mlynáři
O černém mlynáři je příběhové drama propojené s výukou prvouky tak, aby si žáci měli možnost něco z učiva „zažít“. Děti se blíže seznámí s povoláním mlynáře a pokusí se zaujmout postoj k porušení…
Základní vzdělávání
29. 9. 2015 5x 7665x
Kdo a proč utíká?
Žák se seznámí s pojmy uprchlík, migrace, emigrace. Na základě konkrétních příběhů uprchlíků se vcítí do pocitů uprchlíků, odhalí důvody emigrace, vyhledává informace vztahující se k jednotlivým…
Základní vzdělávání
13. 1. 2015 0x 13473x
Ten dělá to a ten zas tohle
Návrh strukturované výukové jednotky pro 1. stupeň ZŠ (vzdělávací obor Člověk a jeho svět, tematický okruh Lidé kolem nás), při níž jsou společně v jedné třídě bez přítomnosti asistenta pedagoga…
Neformální vzdělávání Spomocník
3. 1. 2014 0x 7845x
Klíčení, aneb rosteme s dětmi II.
<p> Prvn&iacute; pokračov&aacute;n&iacute; seri&aacute;lu o velmi podařen&eacute;m projektu, jehož metodicky velmi inspirativn&iacute; v&yacute;stupy se mohou hodit leckomu z v&aacute;s.</p>
Základní vzdělávání
12. 8. 2013 0x 13858x
Hry a peníze - programy pro rozvoj finanční gramotnosti
Nabízíme úvodní kapitoly ze sbírky Hry a peníze: programy pro rozvoj finanční gramotnosti. Tato sbírka je určena především vedoucím dětských kolektivů, kteří se chtějí věnovat tématu finanční…
Zobrazeno 12 z 70 položek