Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (164)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 164 položek
Základní vzdělávání
29. 8. 2022 0x 380x
SEZNAMTE SE: Na pořadu dne je čeština a matika
V minisérii SEZNAMTE SE se autoři zaměřují na propojení seznamovacích a teambuildingových aktivit s konkrétními vzdělávacími obory. Pomocí předkládaných aktivit a dalších vzdělávacích činností, které…
Základní vzdělávání
10. 5. 2022 1x 2201x
Chasidské příběhy nejen rabiho Nachmana
Následující text obsahuje doporučení pro kolegyně a kolegy vyučující český jazyk a literaturu, jak podpořit úspěšnost svých nových žaček a žáků přicházejících coby uprchlíci před ruskou agresivní…
Základní vzdělávání
29. 3. 2022 0x 690x
Nádech–výdech: Tělesná výchova si tyká s českým jazykem
Příspěvek ze série Nádech–výdech se věnuje možnostem propojení vzdělávacích oborů Tělesná výchova a Český jazyk a literatura. Představuje výukovou aktivitu, jež propojuje obory díky komentování…
Základní vzdělávání
16. 12. 2021 0x 601x
Naši a videa na Tik Toku
Naši a videa na Tik Toku je výuková aktivita zasazená do světa sociálních sítí, oblíbeného světa zejména dětí a mládeže. Hlavním cílem aktivity je vést žáky k uvědomění, že stejný text mohou různí…
Základní vzdělávání
23. 11. 2021 0x 474x
Co nebylo v učebnici (7. část) – S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 8.–9. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmi- a šestiletého gymnázia
Cílem tohoto vzdělávacího programu je rozvíjet informační gramotnost žáků 8.–9. ročníku ZŠ a odpovídajících ročníků osmi- a šestiletého gymnázia.
Základní vzdělávání
2. 11. 2021 0x 564x
Co nebylo v učebnici (4. část) – Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků ze 6. až 7. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmiletého gymnázia
Vzdělávací program Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text v osmi tematických blocích seznamuje žáky s tvorbou odborného textu.
Základní vzdělávání
27. 10. 2021 0x 505x
Co nebylo v učebnici (3. část) – Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků z 8. a 9. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmi- a šestiletého gymnázia
Schopnost komplexně pracovat s informacemi, tedy informační gramotnost, v komplementaci s gramotností čtenářkou a digitální, patří ke stěžejním kompetencím člověka umožňujícím kvalitní a úspěšný…
Základní vzdělávání
29. 4. 2021 0x 1532x
Oživme městskou knihovnu pro 21. století (5. část) – Infografikou do světa informací
Žáci vytváří infografiku, která čtenáře informuje o zajímavostech městské knihovny. Infografika může být vytvořena ve volně dostupném doporučeném online nástroji Canva, zároveň lze použít i jiné…
Základní vzdělávání
8. 4. 2021 0x 1498x
Oživme městskou knihovnu pro 21. století (3. část) – Vytváříme moderní výroční zprávu pro městskou knihovnu
Žáci se inspirují výročními zprávami knihoven a vytvoří vlastní výroční zprávu. Tu připraví v online dokumentu, na jehož tvorbě se budou společně podílet. Formát výroční zprávy dodržuje pravidla pro…
Základní vzdělávání
29. 3. 2021 0x 1888x
Svět podcastů, račte vstoupit
Výuková aktivita Svět podcastů, račte vstoupit je zaměřená na seznámení s podcastem, což je v poslední době zejména mezi mladými lidmi populární volnočasový fenomén, a jeho analýzu. Podcast je…
Základní vzdělávání
23. 6. 2020 0x 10005x
Jan Amos Komenský v digitální éře
Text reflektuje společenství praxe Českého jazyka a literatury, které proběhlo online v květnu 2020 ve spolupráci se Základní školou Maltézských rytířů – Křesťanskou ZŠ v Kladně Kročehlavech. Tématem…
Základní vzdělávání
19. 5. 2020 0x 9408x
Jak se dobře ptát žáků a jak rozproudit diskuzi ve výuce?
Ptáme se celý život. Mnohé pedagogické metody jsou postaveny na otázkách. Umíme ale s nimi správně pracovat? Používáme ty správné strategie? Jak žáky „vyprovokovat“ k větší aktivitě v hodinách?…
Zobrazeno 12 z 164 položek