Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Odborné články
>
předškolní vzdělávání
>
Dítě a ten druhý
>
přirozeně a bez zábran komunikovat s druhým dítětem, navazovat a udržovat dětská přátelství
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání - lehké mentální postižení
Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání - těžké mentální postižení
Gymnaziální vzdělávání
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast
Všechny
Dítě a jeho tělo
Dítě a jeho psychika
Dítě a ten druhý
Dítě a společnost
Dítě a svět
Očekávaný výstup
Všechny
Navazovat kontakty s dospělým, kterému je svěřeno do péče, překonat stud, komunikovat s ním vhodným způsobem, respektovat ho
Porozumět běžným projevům vyjádření emocí a nálad
Přirozeně a bez zábran komunikovat s druhým dítětem, navazovat a udržovat dětská přátelství
Odmítnout komunikaci, která je mu nepříjemná
Uvědomovat si svá práva ve vztahu k druhému, přiznávat stejná práva druhým a respektovat je
Chápat, že všichni lidé (děti) mají stejnou hodnotu, přestože je každý jiný (jinak vypadá, jinak se chová, něco jiného umí či neumí apod.), že osobní, resp. odlišnosti jsou přirozené
Uplatňovat své individuální potřeby, přání a práva s ohledem na druhého (obhajovat svůj postoj nebo názor, respektovat jiný postoj či názor), přijímat a uzavírat kompromisy, řešit konflikt dohodou
Spolupracovat s ostatními
Dodržovat dohodnutá a pochopená pravidla vzájemného soužití a chování doma, v mateřské škole, na veřejnosti, dodržovat herní pravidla
Respektovat potřeby jiného dítěte, dělit se s ním o hračky, pomůcky, pamlsky, rozdělit si úkol s jiným dítětem apod.
Vnímat, co si druhý přeje či potřebuje, vycházet mu vstříc (chovat se citlivě a ohleduplně k slabšímu či postiženému dítěti, mít ohled na druhého a soucítit s ním, nabídnout mu pomoc apod.)
Bránit se projevům násilí jiného dítěte, ubližování, ponižování apod.
Chovat se obezřetně při setkání s neznámými dětmi, staršími i dospělými jedinci, v případě potřeby požádat druhého o pomoc (pro sebe i pro jiné dítě)
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Vyhledat
Smazat filtr
Články
(27)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
27
položek
Zpět
1
2
3
Další
Předškolní vzdělávání
14. 9. 2016
0x
18520x
Komunikace s dětmi-cizinci v MŠ
Článek nabízí praktickou zkušenost a inspiraci při překonávání jazykových bariér v komunikaci a práci převážně s vietnamskými dětmi.
Předškolní vzdělávání
26. 5. 2016
0x
32172x
Výlet k indiánům
Výlet za Indiány nezažívají děti každý den. Čeká je velké dobrodružství, u kterého budou objevovat, poznávat, učit se novým věcem a vědomostem, vyrábět typické věci pro indiány, tančit jako Indiáni,…
Předškolní vzdělávání
2. 9. 2015
0x
20930x
Stezka Ferdy Mravence
Článek je určen pro pedagogy i aktivní rodiče, kteří se snaží motivovat děti i další rodiče k četbě klasických českých pohádkových knížek. Známá kniha Ondřeje Sekory „Knížka Ferdy Mravence“ je jednou…
Předškolní vzdělávání
10. 12. 2014
0x
28511x
Na poli
Lekce se týká podzimu, konkrétně práce na poli. Příprava pracuje s prvky dramatické výchovy. Učitel i děti vstoupí do role, díky které se naučí, kdo je to zahradník a jaká je jeho práce.
Předškolní vzdělávání
29. 10. 2014
0x
18789x
Obyvatelé stromů
Dramatická lekce podporující rozvoj sociální citlivosti, tolerance.
Předškolní vzdělávání
25. 9. 2013
0x
13135x
Kosprd a Telecí
Humorný příběh vypráví o přátelství dvou předškoláků. Malý chlapec s podivným příjmením Kosprd je přiveden proti své vůli do školky, kde se setkává s předškolačkou se stejně podivným příjmením Telecí…
Předškolní vzdělávání
9. 5. 2013
0x
16513x
Angličtina pro předškoláky
Kniha je pomocníkem pro ty, kteří se chtějí zabývat výukou angličtiny v předškolním věku, je však vhodná i pro mladší školní věk. Nabízí nejen metodické rady a pokyny, ale rovněž praktické ukázky a…
Předškolní vzdělávání
8. 6. 2011
1x
64509x
Potkali se... aneb tři mudrci na cestě
Příspěvek netradičním způsobem seznamuje děti se svátkem Tří králů s důrazem na prohlubování vzájemných mezilidských vztahů, komunikace a empatie. Je určen dětem ve věku 4–6 let, jeho realizace trvá…
Předškolní vzdělávání
8. 4. 2011
3x
97876x
Od září až do června
Inspirativní příspěvek je zaměřený na rozvoj řečových, pohybových, dramatických a motorických dovedností. Hry a činnosti jsou vždy motivovány autorskou říkankou a řazeny od září do června.
Předškolní vzdělávání
3. 3. 2010
0x
32278x
Skřítek Podzimáček
Zajímavá výtvarná činnost pro děti předškolního věku. Hlavním tématem se stala pohádková postava Král podzimu a jeho čepice „podzimačka“. Děti se prostřednictvím výtvarných činností seznamují s…
Předškolní vzdělávání
10. 12. 2009
0x
31654x
Klubíčka přátelství
Činnosti zaměřené na prosociální chování dětí v mateřské škole. Činosti lze libovolně kombinovat a zařazovat během dne.
Předškolní vzdělávání
13. 5. 2009
0x
32178x
Hudební pohádka o tom, co se stalo, když pršelo
Hudební pohádka je součástí projektu s názvem Cestička do školy. Prostřednictvím Hudební pohádky se děti hravou formou seznámí s různými dopravními prostředky, budou se učit bezpečnému chování na…
Zobrazeno
12
z
27
položek
Zpět
1
2
3
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky