Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (20)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 20 položek
Gymnaziální vzdělávání
26. 10. 2021 0x 486x
Co nebylo v učebnici (2. část) – Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků středních škol s maturitní zkouškou
Schopnost komplexně pracovat s informacemi, tedy informační gramotnost, patří ke stěžejním kompetencím člověka umožňujícím kvalitní a úspěšný profesní i osobní život v informační společnosti 21.…
Gymnaziální vzdělávání
21. 9. 2021 0x 1432x
Model pro kritické čtení vizuálních materiálů
Fotografie, ilustrace nebo plakáty jsou bohatými zdroji informací, které využijete i mimo hodin výtvarné výchovy. Co vám mohou říct o lidech, hodnotách, ekonomice či minulosti? Proč vést žáky k tomu,…
Gymnaziální vzdělávání
25. 4. 2016 0x 6801x
Slavné dny pro SŠ: Den, kdy byl patentován telefon
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s objevem a patentováním telefonu v 19. století. Také si objasní proces patentování. Žáci budou aktivováni skupinovou prací a vyhledáváním informací na…
Gymnaziální vzdělávání
26. 4. 2012 0x 5927x
Konkrétní využití Facebooku – stránky semináře
Článek popisuje zkušenosti autora se zapojením Facebooku do výuky, konkrétně facebookové stránky semináře z fyziky. V článku jsou nastíněny přínosy i možné zápory tohoto řešení.
Gymnaziální vzdělávání
17. 4. 2012 2x 12432x
Vyhledávací rozcvička pro češtinu
Digitální učební materiál, který můžete využít pro zahájení mnoha různých témat z informatiky, zejména pro propojení informatiky a češtiny. Lze využít pro otestování základních znalostí žáků v práci…
Gymnaziální vzdělávání
21. 10. 2011 4x 13913x
Konkrétní nebezpečí spojená s Facebookem
Cílem výuky je na konkrétních zjištěních seznámit žáky s riziky spojenými se sociálními sítěmi a seznámit je s pravidly bezpečného chování v rámci internetu.
Gymnaziální vzdělávání
2. 9. 2011 0x 10510x
Rozvoj komunikativních kompetencí v předmětu Informatika a informační a komunikační technologie
Článek informuje o možnostech rozvoje komunikativních dovedností v jiném předmětu, než jsou jazyky. Ukazuje možnost začlenění rozvoje těchto dovedností do výuky informatiky a výpočetní techniky.
Gymnaziální vzdělávání
22. 8. 2011 5x 12563x
Jednotky množství informace prakticky
Článek dává námět na úlohu z informatiky, propojující teoretické pojmy s praxí.
Gymnaziální vzdělávání
24. 6. 2011 2x 12736x
Historie počítačů v rámci informatiky prostřednictvím CHATu, aneb to bylo, když ...
Úkolem předmětu Informační a komunikační technologie na gymnáziu je připravit žáky na život v informační společnosti, ve které žijeme, ať se nám to líbí nebo nelíbí. Jenže jak na to? Uvedený…
Gymnaziální vzdělávání
23. 6. 2011 1x 10411x
Vyhledávací rozcvička
Digitální učební materiál, který můžete využít pro zahájení mnoha různých témat z informatiky. Lze využít pro otestování základních znalostí žáků v práci s internetem. Hravá forma žáky baví.
Gymnaziální vzdělávání
2. 3. 2011 0x 14607x
Druhá světová válka – opakujme si, abychom nezapomněli
Jedná se o blok hodin, ve kterých si prostřednictvím střídání různých metod a činností žáci zopakují hlavní události druhé světové války ve světě, v Evropě i u nás a doplní si další podrobnosti u…
Gymnaziální vzdělávání
24. 1. 2011 0x 15283x
Naši zmizelí sousedé – nezapomeňme!
Blok pěti hodin, ve kterých se žáci postupně seznámí s židovskou problematikou, zejména pro dobu druhé světové války v Evropě, v ČSR i v regionu. Střídají se činnosti ve skupinách se samostatnou…
Zobrazeno 12 z 20 položek