Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (23)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 23 položek
Gymnaziální vzdělávání
4. 4. 2022 0x 370x
Wanted! Příběh Jana Welzla
Určeno do hodin dějepisu, zeměpisu, literatury. Inspirováno knihou: WELZL, Jan Eskymo. Třicet let na zlatém severu. Ilustroval Jan JAVORSKÝ. Praha: Mladá fronta, 1965. Vpřed (Mladá fronta). Časová…
Gymnaziální vzdělávání
21. 12. 2021 0x 637x
Sharenting aneb Rodiče a digitální identita dětí
Výuková aktivita Sharenting aneb Rodiče a digitální identita dětí se věnuje odpovědnému chování v digitálním světě, konkrétně vytváření digitální identity žáků. Výuková aktivita propojuje reálný i…
Gymnaziální vzdělávání
10. 12. 2020 0x 2309x
Falešné účty veřejných osobností na sociálních sítích
Je nezpochybnitelným faktem, že na sociálních sítích existuje nepřeberné množství falešných účtů. Jak se vyvarovat toho, aby člověk nenaletěl na tyto falešné účty? V této lekci se zaměříme právě na…
Gymnaziální vzdělávání
29. 6. 2016 0x 6111x
Slavné dny pro SŠ: Den, kdy začal vraždit Jack Rozparovač
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s odrazem tématu sériových vrahů v umění. Aktivita pracuje se známými filmy, jejichž postavy jsou psychicky narušení jedinci. Žáci diskutují nad důvodem…
Gymnaziální vzdělávání
4. 8. 2015 0x 5575x
Slavné dny pro SŠ: Den zprávy o havárii UFO u Roswellu
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s hypotézou o možné existenci UFO. V rámci aktivity ani tak nejde o případné důkazy existence, ale spíše o úvahu, proč by se vlády jednotlivých zemí, kde…
Gymnaziální vzdělávání
28. 4. 2015 0x 5502x
Úvod do programu Active Citizens – 3. část
Ve chvíli, kdy jste rozhodli, že program Active Citizens zrealizujete u vás ve škole, jste pravděpodobně neměli přesnou představu o tom, jaký tým žáků se do projektu pustí. Nyní ji máte, a ať už se…
Gymnaziální vzdělávání
20. 4. 2015 0x 5424x
Úvod do programu Active Citizens - 2. část
Ve chvíli, kdy jste rozhodli, že program Active Citizens zrealizujete u vás ve škole, jste pravděpodobně neměli přesnou představu o tom, jaký tým studentů se do projektu pustí. Nyní ji máte a ať už…
Gymnaziální vzdělávání
17. 2. 2015 0x 5703x
Slavné dny pro SŠ: Sebevražda jako fenomén
Puberta a adolescence bývá provázena pocitem osamění, žáci jsou často zmatení ze svých sociálních rolí, které se vzájemně dostávají do konfliktu, ze svých emocí a reakcí. Škola by měla být místem…
Gymnaziální vzdělávání
29. 1. 2013 0x 8182x
Konflikt a jeho strukturované řešení
V průběhu lekce se žáci seznámí s postupem řešení konfliktu v šesti krocích a naučí se postup aplikovat na konkrétní situaci. Žáci vyhodnotí průběh řešení konfliktu a určí, jak je řešení prospěšné…
Gymnaziální vzdělávání
28. 1. 2013 0x 4658x
Kdo a co má vliv na mé rozhodnutí
Jak probíhá proces rozhodování. Jaký je rozdíl v rozhodnutí v dnešní době a v době diktatury.
Gymnaziální vzdělávání
14. 2. 2011 0x 12872x
Místo ke snění – animovaný film
Ukázka maturitní práce z výtvarné výchovy, která vznikla na gymnáziu Jana Nerudy v Praze pod vedením Mgr. Simony Svatošové, je komentována Matějem Smetanou, který ji uvádí do kontextu výtvarného…
Gymnaziální vzdělávání
19. 7. 2010 0x 14006x
Aktivita: Tohle není spravedlivé
Jeden z příkladů, jak je možné využít metodický materiál www.czechkid.cz. Aktivita se zaměřuje na způsob, jak lze při zpracování konkrétního dialogu nahlédnout odlišné pochopení a zvnitřnění hodnot.…
Zobrazeno 12 z 23 položek