Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (42)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 42 položek
Gymnaziální vzdělávání
13. 9. 2023 0x 780x
Graf kvadratické funkce
Aktivita ve formě pracovního listu sloužící ke zkoumání grafu kvadratické funkce pomocí aplikace GeoGebra. Úkolem žáků je vytvořit několik konkrétních modelů grafů kvadratické funkce a snažit se…
Gymnaziální vzdělávání
9. 8. 2023 0x 863x
Tabulky funkčních hodnot na kalkulátoru
Kalkulátor je dnes běžně dostupnou a využívanou didaktickou pomůckou digitálních technologií. Aktivita prezentuje efektivní práci s nástrojem Tabulka hodnot a jeho užití při ručním sestrojení grafů…
Gymnaziální vzdělávání
19. 7. 2023 0x 1000x
Analýza dat statistického šetření s podporou programu MS Excel
Aktivita je zaměřena na efektivní využití vybraných nástrojů tabulkového procesoru MS Excel při zpracování dat statistického šetření a na slovní analýzu zjištěných výsledků.
Gymnaziální vzdělávání
29. 6. 2023 0x 671x
Stejnolehlost – modelování v programu GeoGebra
S použitím upravené digitální fotografie žáci vytvoří vlastní dynamický počítačový model v programu GeoGebra a následným experimentováním odhalí závislosti stejnolehlých objektů.
Gymnaziální vzdělávání
29. 5. 2023 0x 705x
Teplotní stupnice jako lineární funkce
Materiál využívá lineární závislost teploty jednou vyjádřené ve Fahrenheitově stupnici, podruhé v termodynamické stupnici na stupních Celsia k matematickému modelování grafů funkcí užitím programu…
Gymnaziální vzdělávání
31. 1. 2023 0x 853x
Rozdíl mezi reálnými a racionálními čísly – výukový a studijní materiál
Tento článek je určený hlavně učitelům, kterým nabízím materiál o číslech připravený k použití ve výuce. Zdaleka se netýká jen matematiky: téma čísel propojuje několik oborů tak, aby vznikl…
Gymnaziální vzdělávání
12. 12. 2017 1x 11180x
Jak učím matematiku II
Článek je druhým dílem dvojdílného seriálu o metodách, nástrojích a zkušenostech, které ve výuce matematiky používám, které se mi osvědčily a které vedou k vyšší motivovanosti žáků.
Gymnaziální vzdělávání
11. 12. 2017 1x 14507x
Jak učím matematiku I
Článek je prvním dílem dvojdílného seriálu o metodách, nástrojích a zkušenostech, které ve výuce matematiky používám, které se mi osvědčily a které vedou k vyšší motivovanosti žáků.
Gymnaziální vzdělávání
7. 6. 2017 0x 12006x
Jak motivovat žáky v matematice k nejvyšším cílům Bloomovy taxonomie?
V článku je popsána výuková aktivita, která motivuje žáky k hlubšímu pochopení probrané látky formou kooperace a kolaborace za použití moderních ICT formou tvorby sady testových úloh z matematiky na…
Gymnaziální vzdělávání
9. 1. 2013 0x 9896x
Využití programu GeoGebra při výuce finanční gramotnosti
Příklad dobré praxe seznamuje čtenáře s konkrétní vyučovací hodinou, která proběhla v Gymnáziu Omská v Praze 10 – Vršovicích v rámci volitelného semináře Praktická matematika. Semináře se účastnili…
Gymnaziální vzdělávání
30. 9. 2011 0x 10892x
Obsahy ploch a programový systém Mathematica
S technicky nadanými žáky lze řešit i úlohy, které na základě jednoduchých postupných úvah vedou k rovnicím analyticky neřešitelným. Takové rovnice pak lze řešit a vizualizovat např. pomocí systému…
Gymnaziální vzdělávání
29. 8. 2011 0x 20441x
Virtuální hospitace - Matematika a její aplikace: Procvičování rovnic a nerovnic
Po probrání jednotlivých druhů rovnic a nerovnic je třeba utřídit a upevnit získané znalosti, aplikovat je v různých úlohách. Také je třeba se cvičit v komunikaci a rozvíjet vyjadřovací schopnosti.…
Zobrazeno 12 z 42 položek